سلامت نیوز : صبح امروز، بخش نازایی بیمارستان مهدیه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با حضور مسئولان این دانشگاه افتتاح شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر پیوندی در مراسم افتتاحیه بخش نازایی بیمارستان مهدیه گفت: یکی از سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کمک به رفع دغدغه‌های مردم است که امیدواریم بتوانیم با این کار دغدغه‌ خانواده‌های نابارور را از بین ببریم چرا که قطعا دغدغه‌های این خانواده‌ها تبعات و مشکلات اقتصادی و اجتماعی را در پی خواهد داشت و امیدواریم با این اقدامات این تبعات کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در 25 سال گذشته سقوط زیادی در رشد جمعیت داشته‌ایم، گفت:‌ هشدار رهبر معظم انقلاب در سال 85 یک هشدار به تمام ارگان‌ها و نهادهای کشور بوده که به فکر جمعیت آینده کشور باشید و سعی کنید جمعیت را افزایش دهید.

وی با بیان اینکه باید سخنان مقام معظم رهبری را جدی گرفت، اظهار کرد: گمان ما این است که با تقویت بخشهای نابارور می‌توانیم به رشد بانشاط جامعه و همچنین کاهش دغدغه خانواده‌ها کمک داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت داشتن جمعیتی جوان و با نشاط اظهار کرد: برای این کار لازم است به فکر کاهش تصادفات و همچنین کاهش طلاق و مرگ و میر در جوانان بود و این مسئله به یک تعامل بین بخش‌ها با زیرساختهای آماده نیاز دارد تا بتوان بر اساس سخن رهبری، در این مسیر روز به روز جلوتر رفته و بتوانیم به جامعه‌ای پرنشاط، فعال و پویا دست یابیم.

در ادامه دکتر ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به افتتاح بخش نازایی اظهار کرد: بیش از 20 سال در این زمینه کار و تحقیق کرده‌ایم و به صراحت می‌توانم بگویم که این امر مزایای فراوانی را برای جامعه دارد. به همین دلیل باید اهمیت فراوانی به این بخش داد.

وی تصریح کرد:‌ بخش نازایی یکی از بخشهایی است که پیوند مستحکمی را بین علوم پایه و بالینی برقرار کرده است و موجب تبدیل آن به یک خدمت شده است خدمتی که مردم به خوبی آنرا درک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از پیشرفت‌ها وابسته به پیشرفت علوم پایه است، خاطرنشان کرد: مزیت دومی را که می‌توان برای این بخش در نظر گرفت این است که انسان‌های متفاوتی با تخصص‌های گوناگون با هدف خدمت به مردم کنار هم جمع می‌شوند و با صراحت می‌توان گفت که اگر کاری نتیجه‌ای 40 درصدی به همراه داشته باشد می‌توان آن عمل را یک عمل موفق دانست و خوشبختانه بخش ناباروری در کشور ما به شدت با پیشرفت‌های پزشکی در ارتباط است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه امروزه تقریبا می‌توان ادعا کرد که تقریبا به جز موارد ژنتیک می‌توان اکثر بیماریهای نازایی را درمان کرد، گفت: مزیت دیگری که این مرکز درمانی دارد این است که در یک منطقه محروم واقع شده است.

یکی از خیرین به نام مهدی صبوحی این بیمارستان را وقف کرده است این نکته‌ای بود که دکتر ضیایی به آن اشاره و اظهار کرد: تا زمانی که این مکان پابرجاست و به مردم خدمت می‌کند خیر این کار به روح وی می‌رسد و باید این را دانست که کار پزشکی کاری است که در نزد خدا پسندیده است و امیدواریم ما در راه خدمت به مردم و راه خدا موفق باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha