سلامت نیوز : رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران معتقد است بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه کشور، دولت مکلف نیست که صندوقهای بیمه ای را تجمیع کند بلکه مجاز به انجام این کار است.

دکتر علیرضا زالی در گفتگو با مهر اظهارداشت: از نظر قانونی، تجمیع صندوقهای بیمه ای، تکلیف دولت نیست بلکه بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه کشور، دولت مجاز شده که صندوقهای بیمه ای را تجمیع کند.

وی با بیان این مطلب که تکالیف مهمتری از چند سال قبل در حوزه سلامت بر زمین مانده است که می بایست به آنها توجه شود، افزود: تشکیل شورای عالی بیمه سلامت که در قانون برنامه تکلیف شده است، هنوز تشکیل نشده و می بایست به این قبیل تکالیف توجه داشت.

زالی در ارتباط با عدم تجمیع بیمه تامین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت، اظهارداشت: مهمترین چالش در این بحث، تفاوت در سرانه ای است که بیمه شدگان تامین اجتماعی پرداخت می کنند. زیرا، آنچه بیمه شدگان تامین اجتماعی به عنوان حق بیمه پرداخت می کنند، بیشتر از سایر بیمه شدگان است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به نوع خدماتی که بیمه شدگان تامین اجتماعی دریافت می کنند، افزود: نگرانی جامعه کارگری در همین موضوع است که اگر بیمه ها تجمیع شود، نتوانند از خدماتی که در حال حاضر در مراکز ملکی تامین اجتماعی دریافت می کنند، بهره مند شوند.

وی گفت: لذا، تا زمانی که این ابهام برطرف نشود، تجمیع بیمه های پایه به این شکل اتفاق نمی افتد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha