یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 105420
سلامت نیوز : معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ‌نرخ باروری كلی در کشور باید به بیش از 2.1 افزایش یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دكتر علی اكبر سیاری در اولین نشست با هیئت مدیره انجمن جمعیت شناسی ایران، گفت: مسئله جمعیت در كشور موضوعی ملی، فرابخشی، علمی و چند تخصصی است و ارتباط تنگاتنگی با مسئله توسعه كشور و اقتدار ملی دارد.

وی افزود: بر طبق فرمایش مقام معظم رهبری ضرورت دارد بحثهای اقناعی در ارتباط با مسئله جمعیت انجام شود.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: از آنجا كه شاخص باروری كلی طی چند سال گذشته به كمتر از حد جایگزین 2.1 رسیده، ضروری است ضمن حفظ و ارتقای سلامت باروری، این شاخص را با سیاستهای تشویقی مناسب و عملی در حد بالاتر از جایگزینی و به رقم مناسب تری كه امكان پذیر باشد، برسانیم.

سیاری، اصلاح خدمات سلامت باروری و تنظیم خانواده وزارت بهداشت را در راستای ارتقای نرخ باروری كلی حفظ و ارتقای سلامت مادران و كودكان و جلوگیری از افزایش انتقال بیماری های قابل انتقال از طریق جنسی را ضروری دانست و بر همكاری و تعامل بین وزارت بهداشت و انجمن جمعیت شناسی ایران تاكید کرد.

وی گفت: از طریق برگزاری نشستهای مشترك، برگزاری كارگاه های آموزشی، سمینار ها و همایشهای علمی و تحقیقات كاربردی از قبیل گرفتن پایان نامه ها می توان به اهداف خود در خصوص زمینه سازی در فرایند افزایش نرخ رشد جمعیت در کشور دست یابیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha