یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 105428

سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی یکی از راه‌های افزایش جمعیت را کاهش سن ازدواج و طلاق دانست و گفت: طی ۲۵ سال گذشته جمعیت کشور سقوط آزاد را تجربه کرد و به سمت پیری سوق داده شد که امیدواریم با تعامل بین بخشی به سمت جمعیت جوان و با نشاط حرکت کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ علی‌اصغر پیوندی در مراسم افتتاح بخش نازایی بیمارستان مهدیه، گفت: برای درمان ناباروری موفقیت های زیادی را به دست آورده‌ایم به طوری که میزان موفقیت در درمان ناباروری با استفاده از روش‌های آزمایشگاهی به 40 درصد رسیده است.

وی ادامه داد:‌باید برای درمان ناباروری حمایت‌های جدی صورت گیرد این در حالی است که در 25 سال گذشته جمعیت کشور سقوط آزاد را تجربه کرده و به سمت پیری سوق داده شده است.

پیوندی گفت: این روند سالمندی باعث شده تا از سال‌های گذشته از سوی رهبری نسبت به کاهش جمعیت جوان در کشور هشدارهایی داده شود.

این هشدار یک هشدار جدی به تمام ارگان‌ها و نهادهای کشور بوده که به فکر بازسازی جمعیت باشند.

وی تأکید کرد: یکی از سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برطرف کردن دغدغه‌های مردم است و با افتتاح این بخش امیدواریم دغدغه زوج های نابارور از بین برود چرا که این خانواده‌ها دچار مشکلات اقتصادی و اجتماعی هستند که با اینگونه اقدامات کاهش خواهد یافت.

پیوندی تصریح کرد: با تقویت بخش‌های ناباروری می‌توانیم به رشد بانشاط جامعه و جوان و کاهش دغدغه خانواده‌ها کمک کنیم چرا که داشتن جمعیت جوان بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل کاهش تصادفات، کاهش طلاق و مرگ و میر از جمله اقداماتی است که به این موضوع کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی، گفت: برای داشتن یک جمعیت جوان و بانشاط به تعامل بین بخشی و ایجاد زیرساخت‌های لازم نیاز است تا بتوان به سمت جمعیت جوان‌ حرکت کرد.

پیوندی، گفت:‌ تلفات جاده‌ای سالانه در کشور بسیار بالاست و این تصادفات به همراه بالا رفتن سن ازدواج و آمار طلاق زندگی تعداد قابل توجهی از جوانان را از بین برده که اگر این موارد کاهش یابد به رشد بیشتر جمعیت کمک خواهد شد. این در حالی است که 15 درصد زوج‌های کشور نابارور هستند و این موضوع تبعات روانی، اقتصادی و اجتماعی برای جامعه به همراه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha