یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 105429

سلامت نیوز : فوق‌تخصص چشم گفت: ناخنک چشم بافتی اضافی در سفیدی چشم است که در صورت بزرگ شدن روی قرنیه را گرفته و سبب تاری دید، سوزش و خارش می‌شود.

محسن بهمنی کشکولی فوق تخصص چشم در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: گاهی اوقات یک بافت اضافی در سفیدی چشم و در کنار قرنیه (بخش رنگی چشم ) به‌وجود می‌آید که معمولاً علت آن مشخص نیست و در بین پزشکان به ناخنک چشم معروف است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه نور آفتاب، هوای خشک و گرم،گرد و غبار و زمینه ارثی می‌تواند در ایجاد ناخنک چشم نقش داشته باشد افزود: در مراحل اولیه این عارضه علامتی ندارد ولی به مروز سبب ایجاد خارش سوزش و قرمزی چشم می شود تا حدی که در موارد پیشرفته ناخنک ضایعه عروقی قرنیه را درگیر کرده و سبب تاری دید  می شود.

این فوق تخصص جراحی چشم در مورد راهکارهای درمانی خاطرنشان کرد: در مراحل اولیه قطره‌های چشمی می تواند التهاب، قرمزی و ناراحتی چشم را کنترل ‌کند ولی درصورت درگیری قرنیه و بزرگ شدن ضایعه تا حدی که امکان استفاده از نداشته باشد یا  زیبائی این ضایعه باید با عمل جراحی برداشته شود.

بهمنی کشکولی بازگشت مجدد این بیماری را یکی از مشکلات دانست و افزود: براساس مطالعات انجام شده، این عارضه نیمی از بیماران که تحت جراحی برای برداشتن ناخنک قرار گرفته‌اند دوباره عود کرده است و برای کاهش میزان عود از داروهای ضد رشد ناخنک در حین عمل و یا پس از آن استفاده می‌شود.

وی به افرادی که دچار عارضه ناخنک می‌شوند توصیه کرد تا از عینک استاندارد ضدآفتاب استفاده کرده و از حضور در مناطق پر گرد و غبار بپرهیزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha