دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 105450

سلامت نیوز : نتایج یک مطالعه آزمایشگاهی تایید می‌کند که مصرف دوز بالای ویتامین C تاثیر شیمی‌درمانی را در نابودسازی سلول‌های سرطانی افزایش می‌دهد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این بررسی که روی تعدادی موش آزمایشگاهی انجام گرفت پزشکان آمریکایی با تزریق ویتامین C که شیوه درمانی ایمن، ‌موثر و کم‌هزینه برای مقابله با سرطان دهانه رحم و دیگر انواع سرطان‌ها است، مطالعات خود را آغاز کردند.

ویتامین C از مدت‌ها قبل به عنوان یک روش درمانی جایگزین برای مقابله با سرطان شناخته شده است. به طور مثال در دهه 1970 میلادی «لینوس پاولینگ» بر اساس مشاهدات آزمایشگاهی خود اظهار کرد که اگر ویتامین C از طریق وریدی وارد بدن شود در درمان سرطان موثر است.

با این حال آزمایش‌های کلینیکی روی تاثیر ویتامین C بر بیمارانی که آن را از طریق خوراکی دریافت می‌کنند نشان می‌دهد که به از راه خوردن نمی‌توان از فوائد ضدسرطانی این ویتامین بهره برد زیرا در صورت دریافت ویتامین C از طریق دهان، بدن به سرعت آن را دفع می‌کند.

متخصصان دانشگاه کانزاس معتقدند زمانی که ویتامین C از طریق تزریق وارد بدن شود به خوبی جذب شده و می‌تواند بدون آن که به سلول‌های سالم آسیب برساند، سلول‌های سرطانی را از بین ببرد.

در این بررسی پزشکان اقدام به تزریق ویتامین C به سلول‌های سرطانی دهانه رحم انسان در محیط آزمایشگاهی، موش‌ها و بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته دهانه رحم کردند. آنان دریافتند سلول‌های سرطانی دهانه رحم نسبت به ویتامین C حساس‌تر هستند اما سلول‌های سالم آسیبی نمی‌بینند.

به گفته این متخصصان استفاده از این شیوه همراه با مصرف داروهای شیمی‌درمانی رشد تومورها را در موش‌ها کاهش می‌دهد. با این حال در گروه کوچکی از بیماران، مصرف همزمان این ویتامین با داروهای شیمی‌درمانی به بروز عوارض جانبی منجر شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha