دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 105476

رایج‌ترین سوالات درباره آزمون ارشد پزشکی

سلامت نیوز : ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی وزارت بهداشت به صورت اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir تا سوم اسفند ماه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی وزارت بهداشت در حالی تا سوم اسفند ماه ادامه دارد که داوطلبان همچنان سئوالاتی درباره این آزمون دارند که برخی از سئوالات به همراه پاسخ‌هایش توسط ایسنا منتشر می‌شود.

سوال - اینجانب در تاریخ 15 بهمن 91 فارغ التحصیل شده ام ؛ در آزمون کارشناسی ارشد 92 نیز شرکت و مردود شده ام ، درحال حاضر بیش از یکسال از فارغ التحصیلی ام نگذشته و هنوز طرح خود را شروع نکرده ام آیا می توانم در ارشد 93 شرکت کنم یا خیر؟

جواب : طبق ماده یک - بند3 شرایط اختصاصی، مشمولان طرح نیروی انسانی فارغ التحصیل در یکی از رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت در فرصت یکساله بعد از فراغت از تحصیل، فقط یکبار می توانند در آزمون ورودی کارشناسی ارشد شرکت نمایند. لذا باعنایت به اینکه شما بعد از فارغ التحصیلی در فرصت یکساله خود یکبار در آزمون شرکت نموده اید، مجاز به شرکت درآزمون نمی باشید.

سوال- اینجانب در تاریخ 30 تیر 92 فارغ التحصیل شده ام ؛ در آزمون کارشناسی ارشد 92 نیز شرکت و مردود شده ام ، و در حال گذراندن طرح می باشم، می توانم در ارشد 93 شرکت کنم یا خیر؟

جواب :طبق تبصره1- ماده 1- بند3 شرایط اختصاصی، باتوجه به اینکه در آزمون سال 92، بعد از برگزاری آزمون، فارغ التحصیل شده اید و در زمان آزمون مشمول محسوب نمی شدید، مجاز به شرکت در آزمون 93 می باشید.

سوال - اینجانب 30 بهمن 91 فارغ التحصیل شده ام و تاکنون در آزمون کارشناسی ارشد شرکت نکرده ام ، درحال حاضر مشغول گذراندن طرح می باشم آیا می توانم در آزمون کارشناسی ارشد سال 93 شرکت کنم ؟

جواب :طبق ماده 1- بند3 شرایط اختصاصی، مشمولان طرح نیروی انسانی فارغ التحصیل در یکی از رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت می توانند در فرصت یکساله بعد از فراغت از تحصیل فقط یکبار در آزمون شرکت نمایند. باعنایت به اینکه شما در این فرصت یکساله در آزمون شرکت ننموده اید، لذا مجاز به شرکت در آزمون 93 می باشید.

سوال - اینجانب دانشجوی ترم آخر رشته پرستاری می باشم که (در تاریخ 31 شهریور 93 فارغ التحصیل می شوم) امکان ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد 93 و 94 و همچنین ادامه تحصیل قبل از انجام طرح را دارم؟

جواب :طبق ماده 1- بند3 شرایط اختصاصی، مشمولان طرح نیروی انسانی فارغ التحصیل در یکی از رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت می توانند در فرصت یکساله بعد از فراغت از تحصیل فقط یکبار در آزمون شرکت نمایند. باتوجه به اینکه شما در هنگام آزمون مشمول محسوب نمی شوید و در فرصت یکساله خود فقط یکبار مجاز به شرکت در آزمون می باشید، مجاز به شرکت در آزمون 94 نیز خواهید بود .

سوال - اینجانب دانشجوی ترم آخر رشته اتاق عمل می باشم که در پنجم خرداد 93 فارغ التحصیل می شوم باتوجه به اینکه تا زمان ثبت نام آزمون سال 94 فرصت یکساله ام به پایان نخواهد رسید، آیا مجاز به شرکت در آزمون سال 93 و 94 قبل از انجام طرح می باشم ؟

جواب : طبق تبصره 2-ماده1- شرایط اختصاصی داوطلبان رشته های پیراپزشکی مشمول طرح نیروی انسانی که جزء رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت می باشند، باتوجه به اینکه شما در هنگام آزمون مشمول محسوب می شوید در فرصت یکساله خود فقط یکبار مجاز به شرکت در آزمون می باشید، درصورتی که در آزمون سال 93 شرکت نمایید مجاز به شرکت در آزمون 94 نخواهید بود بعبارتی از فرصت یکبار خود استفاده می نمایید. درصورتی که در آزمون93 شرکت نکنید بدلیل اینکه به هنگام ثبت نام آزمون سال 94 در فرصت یکساله خود در آزمون شرکت نکرده اید، مجاز به شرکت در آزمون 94 خواهید شد.

سوال -آیا فارغ التحصیلان رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی می توانند در رشته های بهداشت وایمنی مواد غذایی وعلوم وصنایع غذایی(گرایش کنترل کیفی) شرکت کنند؟ (سایر داوطلبان با سؤال مشابه این سوال با هر مدرک تحصیلی دیگری)

جواب : جدول شماره 1 دفترچه راهنمای ثبت نام با دقت مطالعه شودزیرا مدارک مورد پذیرش برای هر رشته امتحانی دقیقاً در این جدول درج گردیده است.

سوال - اینجانب کارت ملی خود را جهت تعویض به اداره ثبت احوال ارسال کرده ام جهت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد بجای اسکن اصل کارت ملی چه مدرکی باید ارسال کنم ؟

جواب : رسید درخواست کارت ملی المثنی را اسکن و ارسال کنید .

سوال -من حدود یک سال و 5 ماه است که در حال گذراندن طرح هستم و تاریخ سوم مهر ماه 92 پایان طرح محسوب می شود، باتوجه به این تاریخ می توانم در آزمون شرکت کنم ؟

جواب : طبق بند 4 شرایط شرکت مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی به شرط اتمام خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان تا 31 شهریور 93 و یا معافیت از انجام آن، مجاز به شرکت در آزمون می‌باشند.

سوال - اینجانب متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد رشته پرستاری مراقبت‌های ویژه می باشم، گواهی سابقه خدمت اینجانب را محل کارم به آن مرکز ارسال نموده و تحت عنوان کارمند مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی مندرج شده آیا مورد قبول می باشد یا خیر؟

جواب: با توجه به اینکه در گواهی های ارسال شده مشخصات فردی داوطلب از جمله کدملی و شماره شناسنامه و رشته امتحانی مورد تقاضا درج نشده ، بدلیل عدم امکان الصاق مدرک مربوطه به پرونده داوطلب و نقص مدرک ،‌ توصیه می‌شود درصورتی که این گواهی توسط محل کار در اختیار داوطلب قرار می گیرد، خود فرد آن را اسکن کرده و همراه سایر مدارک ارسال نماید. یا حتی الامکان به مرکز مربوطه شماره شناسنامه و کدملی را در گواهی مربوطه درج کند.

می بایست در گواهی مربوطه درج شود که داوطلب در بخش بالینی مرکز مذکور مشغول انجام وظیفه می باشد .

سوال - من هنگام ثبت نام، آزمون امتحانی را خون شناسی و بانک خون انتخاب کردم، آیا هنگام ویرایش اطلاعات در اسفند ماه می توانم آزمون امتحانی را به ایمنی شناسی تغییر بدهم؟

جواب : بله – هرگونه تصحیح اطلاعات یا ارسال مدارک ناقص درحال حاضر فعال می باشد و تا پایان زمان ثبت نام و ویرایش اطلاعات و تکمیل مدارک امکانپذیر می باشد.

سوال -اینجانب دانشجوی سال آخر پرستاری دانشگاه آزاد هستم. من برای ثبت نام باید فرم یک را پر کنم یا فرم 3 ؟

جواب : باتوجه به اینکه دانشجوی غیر دانشگاههای علوم پزشکی می باشید فرم شماره 3 باید تکمیل گردد.

سوال - من متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد هستم .متولد سال 1370 و تاکنون از سهمیه ای استفاده نکردم.وپدرم به مدت 19 ماه سابقه حضور در جبهه دارد.البته به عنوان رزمنده بسیجی .آیا من حق استفاده از این 20 درصد سهمیه را دارم؟

جواب : خیر . به عبارتی همانگونه که در تبصره 5 تذکر مهم ماده 1-1-5 سهمیه رزمندگان قید شده این سهمیه شامل فرزندان و همسر رزمندگان و ایثارگران که منحصراً مدت حضور در جبهه را دارند، نمی شود.

سوال -اینجانب در آزمون سراسری از سهمیه فرزند جانباز 25 درصد و بالاتر استفاده کردم آیا در آزمون کارشناسی ارشد می توانم مجدداً از این سهمیه استفاده کنم؟

جواب : بله سوال -دانشجوی ترم آخر کارشناسی رادیولوژی هستم وتا 30شهریور 93 فارغ التحصیل میشوم ، جهت وضعیت طرح نیروی انسانی و نظام وظیفه چه مدرکی را باید ارسال کنم؟

جواب : فرم مخصوص دانشجویان ترم آخر

سوال -اینجانب پسوند نام خانوادگی ام را حذف کرده ام، آیا ارسال صفحه توضیحات شناسنامه جهت ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد کافی می باشد؟

جواب : بله

سوال -آیا فرم شماره 4 سال گذشته برای امسال هم مورد قبول می باشد؟

جواب :خیر - همانگونه که در بند د- شرایط اختصاصی مربوط به مدارک مورد نیاز درج شده مدارک صادر شده می بایست مربوط به سال 92 باشد.

سوال -اینجانب دارای لیسانس بیوتکنولوژی از دانشگاه آزاد فلاورجان می باشم، آیا مشمول آیین نامه استعداد درخشان می شوم یا خیر؟

جواب : طبق ماده 1- تعاریف آیین نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر دانشگاه در سایت edc.behdasht.gov.ir قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha