سلامت نیوز : نتایج مطالعات متخصصان سلامت روی 20 هزار زن نشان می‌دهد، مصرف روزانه آسپرین خطر ابتلا به سرطان تخمدان را به میزان 20 درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ متخصصان مرکز ملی سلامت آمریکا اعلام کردند، مصرف روزانه آسپرین احتمال ابتلا به سرطان تخمدان را در زنان تا یک پنجم کاهش می‌دهد.

این متخصصان با بررسی داده‌های دریافتی از 12 مطالعه که در آنها حدود 8000 زن مبتلا به سرطان تخمدان و 12 هزار زن سالم حضور داشتند به آزمایش تاثیر آسپرین و سایر داروهای غیر استروئیدی ضد التهاب (NSAIDS) و استامینوفن (Tylenol) بر سرطان تخمدان پرداختند.

در این مطالعه 18 درصد از زنان به طور منظم آسپرین، 24 درصد داروهای غیر استروئیدی شامل ایبوپروفن و ناپروکسن و 16 درصد نیز استامینوفن مصرف کردند. افرادی که به طور روزانه آسپرین مصرف کردند در مقایسه با زنانی که کمتر از یک قرص آسپرین در هفته مصرف کرده بودند، خطر ابتلا به سرطان تخمدان 20 درصد پایین‌تر اعلام شده است.

در این مطالعه که نتایج آن در مجله انجمن ملی سرطان آمریکا منتشر شده همچنین نشان می‌دهد هیچ ارتباطی میان مصرف استامینوفن و خطر ابتلا به سرطان تخمدان وجود ندارد.

با این حال متخصصان نسبت به اثرات جانبی مصرف آسپرین هشدار داده و گفتند از آنجا که مصرف مرتب آسپرین ممکن است سبب خونریزی‌ در دستگاه گوارش شود، پیش از مصرف این دارو حتما با پزشک مشورت کنید.

در ایالات متحده آمریکا، در سال جاری میلادی (2014) 20 هزار زن مبتلا به سرطان تخمدان تشخیص داده شده‌اند که بیش از 14 هزار نفر از آنها بر اثر این بیماری جان خود را از دست خواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha