سلامت نیوز : قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌های علوم پزشکی از کسری 3 هزار میلیارد تومانی اعتبارات پرسنلی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

دکتر سیدحسن امامی رضوی امروز در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سوالی در مورد بدهی دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور اظهار داشت: دولت دو هفته پیش بیش از 600 میلیارد تومان اعتبار برای کسری اعتباری به دانشگاه‌ها پرداخت کرد که بخش عمده‌ای از کسری پرسنلی از محل این اعتبار پرداخت شده و می‌شود.

وی بیان کرد: تا پایان سال نیز اعتبار کمکی معادل یک هزار میلیارد تومان از طرف معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به دانشگاه‌ها پرداخت خواهد شد البته این رقم تمام کسری‌ها را جبران نخواهد کرد و کسری بیمارستان‌ها برای تامین نیازها و بدهی‌های خود از محل ترمیم بودجه سال 93 جبران خواهد شد.

امامی رضوی گفت: یک‌هزار میلیارد تومانی که تا پایان سال به دانشگاه‌ها اختصاص خواهد یافت مربوط به کسری پرداختی به پرسنل خواهد بود.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌های علوم پزشکی با بیان اینکه رقم کلی کسری پرسنلی دانشگاه‌ها حدود 3 هزار میلیارد تومان است، گفت: 5 تا 6 هزار میلیارد تومان نیز کسری اعتباری بیمارستان‌ها بوده که جبران خواهد شد.

امامی رضوی ادامه داد: مابقی اعتبارات نیز برای ارتقا کیفیت خدمات مختلف بهداشتی و درمانی هزینه خواهد شد.

امامی رضوی در ادامه اظهار داشت: دولت یازدهم اقدامات جدیدی برای ارتقا سلامت مردم در نظر گرفته و بخش سلامت را جز اولویت‌های اصلی قرار داده و رئیس جمهور و مدیران دستگاه‌های مختلف نیز در کنار مجلس در تامین و ارتقا بخش سلامت عزم جدی دارند.

وی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری اول در سال 92 ترمیم و ارتقا اعتبارات بخش سلامت است و در بودجه ارسال دولت به مجلس نیز شاهد رشد اعتباری بخش سلامت و اعتبارات بیمه‌ای بودیم.

قام مقام وزیر بهداشت تصریح کرد: در بودجه هدفمندی یارانه‌‌ها نیز توجه خاصی به بخش سلامت شده ضمن اینکه نمایندگان مجلس با ابتکار جدید با افزودن یک درصد اعتبارات ارزش افزوده 3 هزار میلیارد تومان به بخش سلامت اختصاص دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha