نورگیر بودن منزل موجب کاهش اختلالات عاطفی می‌شود

سلامت نیوز : دکترای طب مکمل و پژوهشگر گفت: اگر نور آفتاب در منزل کم باشد، اختلالات عاطفی، احساسی و اعمال حیاتی کاهش پیدا می‌کند، بنابراین تابش نور آفتاب در بدن موجب احساس شادابی و آرامش در فرد می‌شود.

مهناز زرافشار در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره شرایط مسکن مناسب اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی شرایطی را برای مسکن مناسب ذکر کرده از جمله این که گفته شده مسکن در ارتفاع مناسب ساخته شده باشد و فضای کافی بین ساختمان‌های دیگر باشد، همچنین جهت گیری مناسب با توجه منطقه آب و هوایی داشته باشد.

به گفته وی محل مسکونی باید نورگیر باشد. همچنین اشعه آفتاب به طور طبیعی خاصیت میکروب کشی دارد؛ بدن انسان‌ها و گیاهان نیاز به این اشعه دارند تا آن رشد مطلوب داشته باشند.

این دکترای مکمل و پژوهشگر عنوان کرد: طب ایرانی هم تاکید زیادی بر آفتاب گیری مسکن دارد، تابش نور آفتاب در بدن نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند موجب احساس شادابی و خشنودی و آرامش در فرد شده و بررسی‌های انجام شده نشان داده که افزایش مدت زمان تابش نور آفتاب باعث می‌شود که احساس رضایتمندی در فرد ایجاد شود.

زرافشار با بیان اینکه اگر نور آفتاب در منزل کم باشد؛ اختلالات عاطفی، احساسی و اعمال حیاتی کاهش پیدا می‌کند، افزود: برای تامین تهویه و نور طبیعی کافی در مسکن حداقل گفتند 10 درصد و حداکثر 20 درصد مساحت کف اتاق باید به صرف نورگیرها و پنجره‌ها اختصاص داده شود.

وی بیان کرد: سطح مناسب برای فضاهای اصلی به ازای هر نفر نباید کمتر از 9 متر مربع باشد و فضای آشپزخانه می‌تواند برای هر نفر 6 متر مربع باشد.

این دکترای مکمل و پژوهشگر ادامه داد: امروزه یکی از کارهای اشتباهی که در ساخت مسکن می‌تواند ایجاد کند این است که خانه‌ها را نفوذناپذیر درست کرده‌اند چرا که همه فضاهای اداری و یا مسکن باید یک حالت نفوذپذیر داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha