چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 105518

راه هایی برای تسکین درد

سلامت نیوز : از دوران کودکی هنگام احساس درد بی قراری می کنیم و گاه داد و بیداد راه می اندازیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ محققان راه های موثر و طبیعی برای کاهش درد توصیه می کنند که در ادامه می آید.

یادآوری خاطرات با دیدن عکس ها

قبل از انجام دادن معاینه یا آزمایش های دردناک از جمله ماموگرافی به عکس های عزیزانتان نگاه کنید تا راحت تر درد را تحمل کنید.

زنانی که قبل از ماموگرافی به عکس نزدیکان نگاه می کنند درد کمتری احساس می کنند. این عکس ها باعث رهایی ماده شیمیایی می شود که درد را کاهش می دهد.

نفس های عمیق و آرام بکشید

نفس های آرام و عمیق واکنش درد را غیرفعال می سازد.

هنگام زایمان نیز، از زائو خواسته می شود که نفس های عمیق و آرام بکشد.

مدیتیشن انجام دهید

قبل از خوابیدن، به مدت چند دقیقه آرام بگیرید. افرادی که به طور منظم مدیتیشن انجام می دهند دارای کورتیکس ضخیم تری هستند. این قسمت از مغز روی حساسیت به درد تأثیر می گذارد.

سیب سبز بو کنید

اگر احساس می کنید که می خواهید سردرد شوید، سیب بخورید یا آن را بو کنید. بوی سیب، انقباض عضلات در سر و گردن را کاهش می دهد در نتیجه سردرد کاهش پیدا می کند. علاوه بر سردرد، بو کردن سیب سبز، اضطراب را نیز کاهش می دهد.

در اطراف نزدیکان و دوستان خود باشید

دردهایی مانند کمردرد با حضور در میان دوستان و اطرافیان قابل تحمل تراست.

به موسیقی ملایم گوش دهید

مبتلایان به آرتریت، باید تحرک داشته باشند اما چگونه می توانند با این همه درد تحرک داشته باشند؟ محققان اسکاتلندی دریافته اند، زنان مبتلا به آرتریت هنگام گوش دادن به موسیقی ملایم ، مسافت بیشتری را طی می کنند.

گوش دادن به موسیقی، درد را از بین نمی برد بلکه با پرت کردن حواس، باعث می شود فرد مسافت بیشتری را طی کند.

تماشای آثار هنری

این امر در کاهش درد موثر است. با انجام آزمایش روی وضعیت جسمی ۱۲ داوطلب سالم، مشخص شد افراد با تماشای نقاشی هایی که دوست دارند درد کمتری تجربه می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha