عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که هیچ بودجه ای به بیمه ها اختصاص نیافته است گفت:دولت تصمیم گیرنده بودجه 3 هزار میلیاردی وزارت بهداشت است که به کدام یک اعتبار دهد.

بودجه وزارت بهداشت کسری ندارد/ دولت تصمیم گیرنده بودجه 3 هزار میلیاردی وزارت بهداشت

سلامت نیوز: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که هیچ بودجه ای به بیمه ها اختصاص نیافته است گفت:دولت تصمیم گیرنده بودجه 3 هزار میلیاردی وزارت بهداشت است که به کدام یک اعتبار دهد. 

احمد امیر آبادی فراهانی در گفتگو با خانه ملت، در خصوص کسر اعتبار سه هزار میلیارد تومانی بودجه وزارت بهداشت درلایحه بودجه 93 توسط مجلس اظهار کرد: در کمیسیون تلفیق بحث پیگیری و تجهیزات  بیمارستان ها به وزارت بهداشت واگذار شد.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صحن علنی پیشنهاد حذفی از بخش بودجه وزارت بهداشت مطرح شد که آقای لاریجانی متوجه این موضوع شد و  به کمیسیون تلفیق ارجاع داد.  


وی با بیان این که در کمیسیون تلفیق سه هزار میلیارد تومان از بودجه وزارت بهداشت کسر نشد تاکید کرد: این مبلغ بلکه در اختیاردولت قرار داده شد تا بر اساس برنامه که در زحوزه سلامت کشور دارد اختصاص دهد.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت بر اساس این مصوبه در زمینه های پیشگیری از بیماری ها، تجهیزات بیمارستان ها، بیماری های صعب العلاج و بسیاری دیگر از شاخه های سلامت تصمیم گیری کند.


وی ادامه داد: به طور کلی بر اساس قانون برنامه بودجه تشخیص بر عهده معاونت برنامه ریزی و توسعه راهبردی رئیس جمهور گذاشته شد تا در این رابطه تصمیم گیری کند.


امیر آبادی عنوان کرد: این به معنی آن نیست که ما تمام سه هزار میلیارد تومان را در اختیار بیمه ها قرار دادیم بلکه این لایحه در کمیسیون تلفیق اصلاح شد و تصمیم گیری در این خصوص به دولت واگذار شد.


وی افزود: دولت باید پاسخگوی مردم و مجلس شورای اسلامی در زمینه سلامت کشور باشد و در این رابطه باید بهترین و صحیح ترین تصمیم را اتخاذ کند.
امیر آبادی ادامه داد: به هر صورت این گونه موارد را نمی پذیریم چون تمام دغدغه های ما نمایندگان حل مشکلات مردم است و فکر می کنم ایشان از  بابت تجاربی که در این زمینه داشتند اظهار نظر کردند ولی بحث این بود که اگر به دفترچه بیمه ها ارزش بدیهم همه جا آن را می پذیرند.


وی با بیان این که مجلس شورای اسلامی همواره پگیر حل مشکلات بخش سلامت است عنوان کرد: در بحث تخصیص بودجه به وزارت بهداشت بهترین راه انتخاب شد چون خود دولت در زمینه سلامت پاسخگوست و می تواند بهترین تقسیم بندی را انجام دهد.  


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص چگونگی طرح بحث بیمه سلامت در کمسیون تلفیق مجلس گفت: به طور کلی بحث سه هزار میلیارد تومان بر عهده دولت گذاشته شد و  در آن جلسه بحث بیمه سلامت ایرانیان یا بیمه خاصی مطرح نشد.


وی با بیان این که کمیسیون تلفیق ردیف هایی که دولت در بودجه سال 1393 آورده تصویب شده است بیان کرد:کمیسیون تلفیق این مجوز را داد تا یک کار گروه مصوب با معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور جلسه ای برگزار کنند تا موضوع را بررسی کنند.


امیرآبادی بر تخصیص بودجه سلامت کشور توسط دولت تاکید کرد و گفت: چون دولت در خط مقدم جبهه سلامت کشور قرار دارد و اطلاعاتی که از مراکز درمانی و بهداشتی در اختیار دارد بیشتر از مجلس است لذا دولت اگر خودش تقسیم اعتبار کند بهتر است و در این باید زمینه به نمایندگان و مردم پاسخگو باشد.    


وی با بیان این که بیماری های صعب العلاج و بحث هزینه های درمانی همواره مورد توجه دولت مجلس است افزود: انشاء الله  با هماهنگی که بین مجلس و دولت است بتوانیم سال خوبی را در بحث سلامت و درمان کشور داشته باشیم.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش یک درصد افزایش مالیات سلامت عنوان کرد: با کار شناسی که در کمیسیون تلفیق صورت گرفت و جلسه با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد ایشان اعلام کردند ما می توانیم یک درصد مالیات سلامت را دریافت کنیم  و دولت موافق آن بود.
وی افزود: نماینده دولت در بودجه معاونت برنامه ریزی است نه وزرا و وزیر بهداشت می تواند در بخش خودش دفاع کند در حالی که معاونت کلیات مسائل را می بیند.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان یاد آور شد:یک درصد مالیات سلامت را که نباید آقای وزیر از مردم اخذ کند بلکه باید سازمان امور مالیاتی این اقدام را انجام دهد و به خزانه واریز کرده و به جاهایی که دولت تشخیص داده اختصاص دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha