رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور با تائید افزایش مرگ‌ومیر‌ها در هنگام آلودگی هوا، گفت: همواره این آمار را به مراجع ذیربط اعلام می‌کنیم چرا که در زمان افزایش آلودگی هوا مرگ و میر به ویژه در کلانشهرها افزایش پیدا می‌کند.

مهر تائید ثبت احوال بر افزایش مرگ‌ومیر بر اثر آلودگی هوا

سلامت نیوز: رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور با تائید افزایش مرگ‌ومیر‌ها در هنگام آلودگی هوا، گفت: همواره این آمار را به مراجع ذیربط اعلام می‌کنیم چرا که در زمان افزایش آلودگی هوا مرگ و میر به ویژه در کلانشهرها افزایش پیدا می‌کند.


محمد ناظمی اردکانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاثیر میزان آلودگی در افزایش مرگ و میرها، گفت: آمار دقیقی از میزان مرگ و میرها بر اثر آلودگی‌ هوا وجود ندارد و دلایل مشترکی برای این مرگ اعلام می‌شود.


ناظمی اردکانی درباره سیاست‌های افزایش جمعیت و اینکه آیا به عنوان رئیس سازمان ثبت احوال از کاهش جمعیت نگرانی دارد یا خیر؟ گفت: در حال حاضر نرخ رشد جمعیت 1.7 و نرخ فرزندآوری 2.1 است که با احتساب این دو آمار، نرخ جانشینی به زیر 2 می‌رسد و اگر این روند ادامه داشته باشد، طی 20 تا 30 سال آینده نرخ رشد 1.4 الی 1.5 خواهد بود که به معنای سقوط جمعیت است.


رئیس سازمان ثبت احوال کشور، گفت: با اصلاح سیاست‌های کنترل جمعیتی، برای کشور مقدور است که این رقم را به بالای 2.1 برساند اما باید نرخ رشد جمعیت را به 2.5 برسانیم که در این صورت نه تنها جمعیت کاهش نمی‌یابد، بلکه با شیب ملایم، افزایش نیز خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha