معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فرآورده های دارویی جدید کشور که در دست بررسی قرار دارند در گروه فرآورده های نوترکیب بوده و عمدتاً برای بیماری های صعب العلاج کاربرد دارند.

دکتر رسول دیناروند در گفتگو با مهر افزود: پرونده این فرآورده های دارویی نوترکیب  در وزارت بهداشت در حال بررسی است و هر زمان که تأییدیه وزارت بهداشت و کمیته های کارشناسی را دریافت کنند به بازار دارویی کشور وارد می شوند.

وی افزود: به طور میانگین خبر ورود این داروها به بازار دارویی کشور هر دو ماه یک بار اعلام خواهد شد.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت یادآور شد: این فرآورده های نوترکیب دارویی از سوی محققان مراکز دانشگاهی و شرکت های دارویی ایرانی تولید شده اند.

وی زمان اعلام عمومی مشخصات دارویی این فرآورده های نوترکیب دارویی را به بعد موکول کرد.

به گزارش مهر، پیش از این وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طی مراحل نهایی پنج داروی نوترکیب ایرانی جدید در این وزارتخانه خبر داد و گفت: در حال حاضر پرونده داروی نوترکیب در وزارت بهداشت مراحل نهایی خود را طی می کند.

دکتر کامران باقری لنکرانی افزود: غیر این پنج دارو، داروهای دیگری نیز وجود دارند که پرونده بررسی آنها در مراحل ابتدایی قرار دارند و امیدواریم بتوانند مراحل اعتبار بخشی خود را در وزارت بهداشت بگذرانند چرا که وزارت بهداشت در این زمینه بسیار سخت گیرانه عمل می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha