چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 105535

سلامت نیوز : معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی از افزایش نظارت بر بیمارستان‌ها و مطب‌ها خبر داد و گفت: از تذکر تا محرومیت از طبابت در انتظار پزشکانی است که دریافت‌های خارج از تعرفه داشته باشند.

محمد جهانگیری در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: برای سر و سامان دادن به وضعیت تعرفه‌های پزشکی 4 کمیسیون تعرفه برای بهینه‌سازی خدمات پزشکی و احصای قیمت تمام شده خدمات تشکیل شده است.

افزایش نظارت بر مطب‌‌ها و بیمارستان‌‌ها

وی با تأکید بر اینکه ما فقط به دنبال افزایش تعرفه‌ها نیستیم افزود: یکی از مبانی که در کارگروه‌های در دستور کار قرار گرفته اصلاح فرآیندهای خدمات است و ایجاد برنامه‌های نظارتی از مطب گرفته تا بیمارستان‌ها را در دستور کار داریم.

معاون سازمان نظام پزشکی به این نکته اشاره کرد که بسیاری از خدمات پزشکی تعرفه ندارند که علاوه بر تعریف ارزش نسبی آنها در برخی جاها نیز سعی می‌کنیم تا هزینه‌ها را پایین بیاوریم چرا که برخی تعرفه‌ها متناسب با خدمتی که ارائه می شود یا یک خدمت دیگر در همان سطح نیست و باید متعادل شود.

جهانگیری در پاسخ به اینکه کمیته برخورد با پزشکان زیرمیزی بگیر در سازمان نظام پزشکی تاکنون چه تدابیری اندیشیده افزود: این کمیته مشترک بین وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی تشکیل شده که مختص به چند نفر نیست و از طریق انجمن‌های علمی، تخصصی پزشکانی، افرادی که دریافت خارج از تعرفه داشته باشند را شناسایی و برخورد لازم را انجام می‌دهیم.

نوع خدمت و تعرفه آن باید در مطب‌ها اعلام شود

وی افزود: اعلام کرده‌ایم که نوع خدماتی که ارائه می‌شود و تعرفه مربوط به آن در مطب‌ها اطلاع‌رسانی شود تا مردم از حق خود آگاه باشند و در صورت تخلف از مبادی قانونی و دادسراهای انتظامی می توانند اقدام کنند.

جهانگیری افزود: در صورت تأیید تخلف محرومیت‌های متفاوتی را با توجه به شرایط در نظر می‌گیریم که از تذکر گرفته تا محرومیت از طبابت افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دیوید ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    0 0
    مصادره اموالشون چی میشه؟ مجازات تاخیر کنندگان در برخورد چی میشه؟