سلامت نیوز : عضو هیئت رییسه مجلس گفت: تجمیع و یکپارچه سازی بیمه‌ها یکی از وظایف ذاتی دولت است٬ اما باید اعتراف کرد ساز و کاری برای یکپارچه سازی بیمه‌ها در کشور وجود ندارد.

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه تجمیع صندوق‌های بیمه از لحاظ قانونی تکلیف دولت است٬ گفت: تجمیع و یکپارچه سازی بیمه‌ها یکی از وظایف ذاتی دولت است اما باید اعتراف کرد ساز و کاری برای یکپارچه سازی بیمه‌ها در کشور وجود ندارد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط کنونی که سرانه بیمه‌ تامین اجتماعی و خدمات درمانی کاملا با یکدیگر متفاوت است نمی‌توان انتظار داشت که صندوق‌های بیمه در کشور یکپارچه و متمرکز شوند.

وی تصریح کرد: مهمترین علت عدم تجمیع بیمه تامین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت، تفاوت در سرانه‌ای است که بیمه شدگان تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند٬ چرا که آنچه بیمه شدگان تامین اجتماعی به عنوان حق بیمه پرداخت می‌کنند، بیشتر از سایر بیمه شدگان است.

مصری با اشاره به اینکه امروز همه افراد جامعه باید زیر چتر حمایتی سازمان‌های بیمه‌ای قرار گیرند٬ اظهار کرد: در شرایط کنونی بیمه باید چتر حمایتی خود را بر روی تمامی اقشار جامعه پهن کند٬ بنابراین مشاغل آزاد نیز امروز می‌توانند از طریق بیمه خویش فرمایی از خدمات بیمه‌ای برخوردار شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در صورتی که فردی وابسته به موسسه غیر دولتی٬ دولتی و یا ارگانی باشد و آن موسسه و ارگان از بیمه کردن نیروهای خود امتناع ورزد متخلف است و برابر قانون کارفرما می‌تواند از چنین ارگانی شکایت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha