سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت، دستور جلسه و طرح‌های مورد بحث در کارگروه سلامت طرح هدفمندسازی یارانه‌ها را اعلام کرد.

دکتر محمد آقاجانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به برگزاری اولین جلسه کارگروه سلامت طرح هدفمندسازی یارانه‌ها با حضور مسوولان ارشد وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه، گفت: در این جلسه مباحثی نظیر تعرفه‌های تشخیصی – درمانی، بحث ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حضور پزشکان متخصص مقیم در اورژانس‌های بیمارستان‌های دولتی، ماندگاری پزشکان عمومی در مراکز بهداشتی درمانی روستایی، اورژانس‌های هوایی و دریایی و ... از اهم موضوعاتی است که در کارگروه مربوطه مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت، "کارگروه سلامت" یکی از کارگروه‌های هدفمندی یارانه‌هاست و قرار است مجموعه این طرح‌ها نهایتا در کارگروه سلامت از مجموعه کارگروه‌های هدفمندی یارانه‌ها در هیات دولت با حضور وزرای مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در آنجا تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد.

آقاجانی، زمان اتخاذ تصمیم نهایی درباره مباحث مطرح در کارگروه سلامت هدفمندی یارانه‌ها، گفت: اتخاذ تصمیم نهایی و اجرای این طرح‌ها بستگی به زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها دارد. اگر قرار باشد اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به خرداد سال آینده موکول شود، طرح‌های حوزه سلامت هم در همان زمان اجرایی خواهد شد.

وی همچنین ضمن اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی بیمه و زمان تعیین تکلیف تعرفه‌های تشخیصی – درمانی گفت: با توجه به آن که جلسه اخیر شورای عالی بیمه (روز یکشنبه گذشته) قبل از تصویب قانون بودجه 93 برگزار شد، بحث اصلی این شورا یعنی تعرفه‌های تشخیصی – درمانی به نهایی شدن قانون بودجه موکول شد.

آقاجانی ادامه داد: اما در مجموع قیمت‌های تمام شده خدمات تشخیصی – درمانی محاسبه و احصا شده و به تایید سازمان‌های بیمه‌گر هم رسیده است. مراحل کارشناسی تعیین تعرفه‌ها پشت سر گذاشته شده‌ و آماده‌ایم که آن را در جلسه بعدی شورای عالی بیمه مطرح کنیم.

معاون درمان وزیر بهداشت درباره تکلیف سه هزار میلیارد تومان سهم بهداشت که بر اساس آخرین مصوبه مجلس جهت تعیین تکلیف در اختیار معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهور قرار گرفت، گفت: احتمالا بخشی از آن در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر و بخشی هم در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد. اما نهایتا تصمیم‌گیری در مورد چگونگی توزیع آن بر عهده معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha