چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 105554

سلامت نیوز : یک فوق تخصص زنان و زایمان گفت: سلامت جنین به تغذیه مناسب مادران در زمان بارداری بستگی دارد. رعایت رژیم غذایی مناسب با مصرف میوه، سبزی، گوشت، حبوبات، تخم‌مرغ، مغزها، نان و غلات و شیر و لبنیات در تمام وعده‌های غذایی، در سلامت جنین موثر است.

فاطمه چراغی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: در دوران بارداری، در صورت مصرف گوشت باید گوشت به طور کامل پخته شود. مادران باردار نباید تخم‌مرغ را به صورت عسلی مصرف کنند زیرا امکان باقی ماندن آلودگی وجود دارد و باید تخم‌مرغ به صورت کاملا آب‌پز استفاده شود.

این فوق تخصص زنان و زایمان درباره غذاهایی که نباید در زمان بارداری مصرف شود، توضیح داد: مادران باردار نباید لبنیات غیر پاستوریزه استفاده کنند، همچنین از مصرف ماهی حاوی جیوه خودداری شده و بهتر است ماهی آزاد مصرف شود.

چراغی افزود: ضروری است که در زمان بارداری از مشروبات الکلی و همچنین مصرف زیاد مواد کافئین‌دار مانند چای، شکلات، کاکائو و قهوه پرهیز شود.

وی یادآور شد: همچنین مادران در سه ماهه نخست بارداری نباید زعفران و زرشک مصرف کنند.

این فوق تخصص زنان و زایمان با اشاره به پیامدهای رعایت نکردن رژیم غذایی درست در زمان بارداری، عنوان کرد: سوءتغذیه در زمان بارداری به ویژه اگر در اوایل بارداری باشد، موجب می‌شود جنین دچار نقص جسمی و ذهنی شود و در صورتی که در اواخر بارداری باشد، کاهش رشد جنین، تولد نوزاد کم‌وزن، افزایش احتمال مرگ جنین، خونریزی، کم‌خونی و عدم توانایی شیردهی و نگهداری نوزاد را در پی دارد.

وی توصیه کرد: مادران در زمان بارداری در رژیم غذایی خود تمام موادی که برای جنین ضروری است را مصرف کنند و وزن خود را در حد متعادل نگه دارند؛ برای خانمی که پیش از حاملگی وزن طبیعی دارد، اضافه وزن مناسب در زمان بارداری 11.5 تا 16 کیلوگرم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha