چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 105567

سلامت نیوز : کارشناسان سلامت در انگلیس اعلام کردند که مردم این کشور به دلیل سرمای هوا به چاق‌ترین مردم اروپا تبدیل شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ کارشناسان معتقدند گروهی از میکروب‌های بد در روده که خطر چاقی را افزایش‌ می‌دهند وقتی دمای هوا پایین‌ است، فعالیت بیشتری دارند. به گفته پزشکان با این یافته می‌توان توجیه کرد که چرا یک چهارم زنان انگلیسی و بیش از 22 درصد مردان این کشور چاق هستند.

در انسان چاقی با دو نوع باکتری که معمولا در روده پیدا می‌شوند، ارتباط دارد. در مطالعه‌ای که روی 1020 فرد سالم از 23 کشور مختلف از جمله انگلیس انجام گرفت، مشخص شد در بدنِ ساکنان کشورهایی که از خط استوا دورتر هستند، میزان میکروب‌های بد بیشتر است.

دکتر «میشل وروبی» که مسئولیت انجام این مطالعه را برعهده داشت، گفت: شواهد علمی نشان می‌دهد که بدن انسان برای سازگار شدن با آب و هوای سرد، چاق‌تر می‌شود.

وی افزود: ما در بررسی‌های اخیر خود دریافتیم افرادی که در مناطق سردتر زندگی می‌کنند نسبت به ساکنان مناطق گرم، چاق‌تر هستند چون در دمای پایین میکروب‌هایی در بدن فعال می‌شوند که خطر چاقی را افزایش می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha