چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 105575

سلامت نیوز : نتایج‌ یک بررسی‌ جدید روی کودکان نشان می‌دهد که نوزادان نارس در سنین بالاتر بیشتر با خطر ابتلا به دیابت روبرو هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پزشکان در این مطالعه تاکید کردند: در بررسی‌های اخیر مشاهده شد نوزادان و کودکانی که پیش از موعد مقرر به دنیا می‌آیند سطح بالاتری از انسولین در بدنشان وجود دارد و سطح بالای انسولین به نوبه خود می‌تواند یک شاخص مهم افزایش خطر ابتلا به دیابت در سال‌های آتی زندگی باشد.

دکتر «شیائوبین وانگ»، یکی از پزشکان حاضر در این مطالعه در دانشکده بهداشت عمومی بلومبرگ در دانشگاه جانز هاپکینز گفت: در صورتی که این یافته در مطالعات بعدی تایید شود این امکان وجود خواهد داشت که نوزادانی که بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 هستند، زودتر شناسایی شوند تا والدین آنها نسبت به وضعیت جسمی فرزندشان در آینده و بیماری‌های احتمالی که پیش‌روی این کودکان در سنین بالاتر است، آگاه باشند.

وانگ گفت: محققان قصد دارند تا فاکتورهای خطرزای اولیه برای دیابت را شناسایی کنند زیرا امکان وجود خواهد داشت تا از بیماری پیش از بروز علائم آن پیشگیری کرد.

در این بررسی سوابق پزشکی 1358 نوزاد متولدشده در فاصله سال‌های 1998 تا 2010 میلادی در بوستون و سطح انسولین بدن آنان در زمان تولد و پس از آن ارزیابی شد.

این پزشکان مشاهده کردند سطح انسولین در بدن نوزادانی که پیش از موعد به دنیا آمده‌ بودند به مراتب بالاتر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha