سلامت نیوز : فردی که معتقد است فرزند 3 روزه‌اش بر اساس اشتباه پزشکی درگذشته به بیان مطالبی در این باره پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ علی صفری پدر این فرزند سه روزه در تشریح این موضوع گفت: نوزاد سه روزه‌ام در تاریخ هفتم مهر ماه سال جاری به علت اشتباه پزشک عمومی بیمارستانی در شهرستان قائم شهر فوت شده است.

وی با بیان اینکه اشتباه پزشک توسط پزشک قانونی و نظام پزشکی تایید شده است، افزود: با این حال نظام پزشکی، پزشک را فقط به توبیخ کتبی با درج در پرونده نظام پزشکی و نشریه نظام پزشکی محل با الصاق رای در تابلو اعلانات نظام پزشکی محل محکوم کرده است.

صفری اظهار کرد: پزشک در حالی برای جلوگیری از زردی، کپسول ژله‌ای نفیدپین را با دستان خود به دهان نوزادمان ریخته که اولا زردی اش 10/6 بوده یعنی نیازی به دارو نداشته و ثانیا اینجانب از طرف پزشک داروخانه به وی تذکر داده بودم و این موضوع توسط پرستار نیز به وی تذکر داده، ولی وی به کار خود ادامه داد و موجب مرگ فرزندم شد.

وی ادامه داد: این کپسول برای‌ درمان‌ پرفشاری‌ خون‌، تسکین‌ درد قلبی‌ در قفسه‌ سینه‌ (آنژین‌ صدری‌)، نارسایی‌ احتقانی‌ قلب و موجب‌ کاهش‌ ضربان‌ قلب‌ و گشادی‌ عروق‌ (رگ‌ها) می‌شود.

صفری با بیان این که نظام پزشکی اصلا پیگیر این قضیه نشده بود و آنها فقط قصور پزشک را اعلام کردند، در بیان این اتفاق چنین می‌گوید: ساعت 30: 4 صبح دارو توسط پزشک مذکور به دهان فرزندم خورانده شد، بعد از حدود 4 دقیقه که در حال بردن او به منزل بودیم متوجه جان دادن فرزند عزیزم شدیم. مجددا او را به اورژانس بردیم و آنها مرگ نوزاد را اعلام کردند ولی حدود 20 دقیقه بعد خبر زنده شدن نوزاد را اعلام کردند و به ما اطلاع می‌دهند نوزاد برگشته است و او را به NICU انتقال داده ایم.

صفری گفت: نکته اول این است که در برگه گزارش اورژانس برای بستری در NICUنیامده است به کودک کپسول نفیدپین داده‌اند. نکته دوم این است که بعد از مدتی یکی از همراهان نزد این پزشک رفته و اعتراض می‌کند اگر بچه خوب شده چرا نوزاد را به ما نشان نمی دهید که وی با تندی گفت بچه خوب است و نیاز به تهیه پوشاک و شیشه شیر و شیر خشک و وسیله‌ای دیگر است و ما این وسایل را تهیه کردیم.

وی ادامه داد: در حالی که ساعت 8 صبح که شیفت پزشک آن‌کال بخش NICU بیمارستان عوض شد، پزشک متخصص نوزادان در پرونده NICU نوشته است از این ساعت -یعنی 8 صبح - نبض حس نشد و در نهایت ساعت 12:05 فوت کودک را اعلام کردند.

صفری بیان کرد: فرزندم در بهترین فرضیه در NICU در حالت کما بوده، حال چطور نیاز به پوشاک و شیر خشک و شیشه شیر بوده است؟ با توجه به مدارک موجود تجویز کپسول نفیدپین و اشتباه در این پرونده کاملا مشخص بود.

وی مدعی شد که دادستان نظام پزشکی به ما گفت پزشک حاضر است هر مبلغی که شما بخواهید بدهد تا شما رضایت بدهید و در نهایت بعد از رای پزشکی قانونی، نظام پزشکی جواب را داد.

وی با طرح این سوال که آیا دادستان نظام پزشکی باید با پزشک متخلف همکاری کند تا رضایت شاکی را جلب کند؟ گفت: اگر من هم به نوعی رضایت بدهم دستگاه‌های مسئول شهر نباید پیگیر باشند؟ اگر دکتر بار دیگر اشتباه کرد چه کسی باید پاسخگو باشد؟ عدم پیگیری دستگاهای مسئول نسبت به اینگونه بی‌توجهی ها فقط مردم را دلسرد می‌کند.

صفری گفت: نکته جالب توجه در مقایسه با این موضوع این است که در ورودی اکثر مراکز درمانی تذکر جدی نصب شده مبنی بر اینکه هر نوع برخورد با کارکنان و پرسنل این مرکز محکومیت به حبس، شلاق و جریمه نقدی را به دنبال دارد، اما این در حالیست که هیچ گاه تذکری راجع به حقوق ارباب رجوع (بیماران و همراهان ) داده نشده است.

وی گفت: قانون باید طوری اجرا شود که فرد خطاکار دیگر جرات نکند در کار خود سهل انگاری کند نه اینکه شاکی که حق با اوست، به ناچار از حق خود گذشت کند.

صفری در پایان گفت که این پرونده در حدود 20 روز است که در دادگستری شهرستان قائم شهر مطرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پدر فاطمه یاس ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    0 0
    بخدا خیلی وحشتناکه! من دیروز با عشق در راهپیمایی 22 بهمن بودم ما مردم پای آرمانهای امام و شهدایمان ایستاده ایم ولی شمامسئولین فقط کاری می کنید مردم نسبت به این نظام بد بین شوند. مسئولین باید حرکت انقلابی کنند و با این متخلفان برخورد جدی کنند.
  • z.akbari ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    ازمراجع قضایی خواهشمندیم بااین پزشک برخورد نمایند وعلنی گردانندتابرای دیگر درسی بشود.هرپزشک درروز2ساعت وقت مطالعه داردکه برای آن هم حقوق دریافت میکند.مگراین پزشک مذکور مطالعه نمیکرده است.