سلامت نیوز : بیستمین سمینار سالانه روماتولوژی با عنوان «بیماریهای روماتیسمی و حاملگی» اول اسفند در بیمارستان دکتر شریعتی تهران برپا می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ فرهاد شهرام، دبیر علمی این سمینار گفت: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های خانم های مبتلا به بیماری های روماتیسمی، بارداری آنهاست، هدف این سمینار طرح این موضوع است که خانم های مبتلا به بیماری‌های روماتیسمی به شرط آنکه تحت نظر پزشک معالج خود قرار گیرند، می‌توانند، باردار شوند.

وی ادامه داد: همچنین در این سمینار، تأثیر بیماری های روماتیسمی در عوارض حاملگی مثل زایمان های زودرس، فشار خون و همچنین تأثیر روی جنین و برعکس تأثیر حاملگی در بیماران روماتیسمی مورد بررسی قرار می گیرد.

شهرام افزود: از طرف دیگر از آنجایی که برخی از افراد که به بیماری روماتیسم هم دچار نیستند در طی دوران بارداری به عوارض مفصلی و استخوانی مانند کمردرد، زانو درد، خواب رفتگی دست و پا و... دچار می شوند در این سمینار در مورد نحوه درمان این گروه نیز بحث و بررسی خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیشگیری از نارسایی غدد جنسی و حفظ باروری در بیماران روماتیسمی، روش های جلوگیری از حاملگی در این بیماران،  بهداشت جنسی و مشاوره پیش از بارداری از جمله محورهای این سمینار یک روزه است.

دبیر سمینار بیماری های روماتیسمی و حاملگی ادامه داد: تغییرات سیستم ایمنی در حاملگی، وضعیت ویتامین D و نقش آن در حاملگی طبیعی، مراقبت های حین حاملگی و بعد از زایمان از نظر روماتولوژی، مصرف داروهای روماتیسمی در حاملگی و شیر دهی و نیز عاقبت کودکان متولد شده از مادران مبتلا به  بیماری های روماتیسمی از جمله محورهای این سمینار است.

وی گفت: سقط جنین و ختم حاملگی در بیماران روماتیسمی و جنبه های پزشکی قانونی در  سقط جنین و ختم حاملگی در این بیماران و حاملگی در دو بیماری لوپوس و  بهجت از دیگر موضوعاتی است که  قرار است در این سمینار، پزشکان متخصص حوزه روماتولوژی و زنان و زایمان در مورد آن به بحث و هم اندیشی بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha