وقتی باکس‌های نوشابه جایگزین شیر و لبنیات در سفره مردم می‌شوند

سلامت نیوز : رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور نسبت به روند افزایشی مصرف نوشابه‌های گازدار و غذاهای آماده و فرآوری شده هشدار داد.

دکتر مجید حاجی فرجی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: به دلیل سبک نامناسب زندگی، محدودیت زمان یا الگوبرداری از فرهنگ غربی و ذائقه‌سازی، مصرف انواع غذاهای آماده و فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس در جامعه بسیار زیاد شده است. این مواد غذایی به دلیل عوارضی که از لحاظ سلامتی برای فرد ایجاد می‌کنند باید از بدنه الگوی مصرف روزانه افراد (به عنوان عادت غذایی) خارج شوند.

وی افزود: همواره عنوان می‌شود که به دلیل گران شدن شیر و لبنیات این مواد از سفره حذف شده‌اند این درحالیست که باکس‌های نوشابه از سوی مردم خریداری و بر سفره‌ها می‌آید.

رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور گفت: در برخی موارد عنوان می‌شود که مقدار لیتر مصرفی سالانه نوشابه‌ها از سوی هر فرد حاکی از آن است که در این زمینه از کشورهای توسعه یافته تبعیت می‌کنیم و متاسفانه مصرف آن در کشور افزایش یافته است.

حاجی فرجی در این باره افزود: در یکی – دو سال اخیر و با تبلیغات صورت گرفته از سوی رسانه‌ها، نتیجه تحقیقات پراکنده حاکی از آن است که آمار مصرف نوشابه‌ها در حال کاهش است این روند باید ادامه یابد. بنابراین وظیفه رسانه‌هاست که در این باره به مردم هشدار دهند؛ چرا که نوشابه‌ها مغذی نیستند و تنها انرژی کاذب ایجاد کرده و عوارضی جهت ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر به همراه دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha