وزیر بهداشت از رایزنی و توافق با وزارت علوم برای ارتقاء وضعیت درمانگاههای دانشگاهها خبر داد و گفت: مسئولان مربوطه در دو وزارتخانه جلساتی را در این زمینه برگزار کرده اند تا فعالیت این درمانگاهها از فعالیتهای درمانی صرف به فعالیت های سلامت محور تبدیل شود.

 دکتر کامران باقری لنکرانی در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص همکاری وزارت بهداشت با وزارت علوم در زمینه مراکز درمانی واقع شده در دانشگاههای کشور یادآور شد: استانداردسازی همه فعالیتهای درمانی بر عهده وزارت بهداشت است و در زمینه درمانگاههای دانشگاههای وزارت علوم نیز به تازگی جلساتی را با مسئولان ذیربط در وزارت علوم برگزار کرده ایم.

وی اضافه کرد: این جلسات با همکاری معاونت سلامت وزارت بهداشت انجام گرفته و مقرر شده است که فعالیت های این درمانگاهها به نحوی ارتقاء یابد که از فعالیتهای صرف درمانی به فعالیت های سلامت محور تبدیل شوند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: نتایج خوبی از این جلسات بدست آمده و به نظر می رسد که فعالیتها درمانگاهها ارتقاء یابد.

باقری لنکرانی از اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای ارائه کمکهای فنی و حمایتی در این زمینه خبر داد و گفت: وزارت علوم سیاستهای خود را در زمینه توسعه درمانگاهها خواهد داشت و وزارت بهداشت نیز آمادگی دارد که با توجه به هماهنگی های به عمل آمده، کمک های فنی و حمایتی خود را ارائه دهد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری در زمینه امتیازاتی که برای فرآیندهای برتر در حوزه آموزش پزشکی در نظر گرفته می شود، گفت: معاونت آموزشی وزارت بهداشت بودجه ای را به صورت تشویقی به مراکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاهها که دارای فعالیتهای نوآوری بوده اند، اختصاص می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha