پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 105604

محرومیت از طبابت پزشكان زیرمیزی بگیر

سلامت نیوز : به نام دانه‌درشت‌ها معروف هستند. وزارت بهداشت و درمان به همراه سازمان نظام‌پزشكی بعد از سال‌ها به موضوعی رسیدگی كردند كه جامعه پزشكان را آلوده كرده بود. زیرمیزی بگیر‌های دانه درشت معرفی شدند و به گفته مسئولان بهداشت و درمان از بزرگ‌ها شروع كرده‌اند و به كوچك‌ها هم خواهند رسید. پزشكان متخلف حساب كار دست‌شان آمده است. چندی پیش بود كه مصری نماینده مجلس با سخنان خود پزشكان را آزرد. او پزشكان را دزد خطاب كرد. در مقابل این صحبت‌های مصری دكتر مسعود پزشكیان عضو كمیسیون بهداشت مجلس به تهران‌امروز می‌گوید: نمایندگان با پزشكانی كه پول‌های آنچنانی می‌گیرند، قرارداد دارند. با پزشكان معمولی قرارداد ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تهران امروز ؛ به‌زعم کارشناسان، شاید همین قراردادها باعث شد كه پزشكان دانه‌درشت برای وزیر بهداشت و درمان، رئیس سازمان نظام‌پزشكی و... كه عملكرد اشتباه آنها را مورد بررسی قرار دادند خط و نشان بكشند و آنها را تهدید كنند. دكتر سیامك مره‌صدق، عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در گفت‌وگو با تهران امروز، نگرانی خود را از الگوبرداری دانشجویان از این اساتید دانشگاه‌ اعلام می‌كند و می‌گوید: باید با این افراد برخورد شدیدتری بشود. مقام هیات علمی دارای یك مقام با ارزش‌های پاك است و آنها از این مقام سوءاستفاده می‌كنند. او با تاكید بر اینكه این حركت باید تداوم داشته باشد، ادامه می‌دهد: امیدوارم این حركت مقطعی و كوتاه مدت نباشد.

در مدت كوتاهی از سوی وزارت بهداشت به سر و سامان برسد. البته جای تشكر دارد زیرا چیزی نزدیك به 8 سال است كه وزارت بهداشت و درمان می‌خواهد با این افراد برخورد كند. هر موقع كه تصمیم جدی می‌گرفت حداكثر با برخورد با چند پزشك جوانی كه در شهرستان‌ها و شهرهای كوچك زیرمیزی‌ می‌گرفتند این جریان تمام می‌شد و كاری به دانه درشت‌ها و پزشكان معروف و پربیماری كه در شهرهای بزرگ مثل تهران هستند نداشتند. خوشبختانه در حال حاضر برخورد از دانه درشت‌ها شروع شده و این باعث می‌شود كه كل این فرهنگ خطاكارانه نابود شود. حركت مثبت وزارت بهداشت و درمان در چندماه اخیر برای برخورد با این مقوله، جای امیدواری دارد و عزم جدی وزیر در برخورد با تعرفه‌های غیرقانونی كاملا مشخص است.

محمد جهانگیری، معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام‌پزشكی نیز از نظارت بیشتر بر بیمارستان و مطب‌ها خبر می‌دهد و می‌گوید: با توجه به تخلفی كه پزشكان می‌كنند از تذكر تا محرومیت از طبابت در انتظار پزشكانی است كه دریافت‌های خارج از تعرفه دارند.ما فقط به‌دنبال افزایش تعرفه‌ها نیستیم بلكه اصلاح فرایند خدمات را هم در دستور كار خود قرار داده‌ایم. جهانگیری به خدمات پزشكی كه تعرفه معینی ندارند نیز اشاره می‌كند و می‌افزاید: بسیاری از خدمات پزشكی تعرفه ندارند كه علاوه بر تعریف ارزش نسبی آنها در برخی جاها نیز سعی می‌كنیم تا هزینه‌ها را پایین بیاوریم چرا كه برخی تعرفه‌ها متناسب با خدمتی كه ارائه می‌شود یا یك خدمت دیگر در همان سطح نیست و باید متعادل شود.

جهانگیری در پاسخ به اینكه كمیته برخورد با پزشكان زیرمیزی بگیر در سازمان نظام‌پزشكی تاكنون چه تدابیری اندیشیده افزود: این كمیته مشترك بین وزارت بهداشت و سازمان نظام‌پزشكی تشكیل شده كه مختص به چند نفر نیست و از طریق انجمن‌های علمی، تخصصی پزشكانی، افرادی كه دریافت خارج از تعرفه داشته باشند را شناسایی و برخورد لازم را انجام می‌دهیم. اعلام كرده‌ایم كه نوع خدماتی كه ارائه می‌شود و تعرفه مربوط به آن در مطب‌ها اطلاع‌رسانی شود تا مردم از حق خود آگاه باشند و در صورت تخلف از مبادی قانونی و دادسراهای انتظامی می‌توانند اقدام كنند. در صورت تایید تخلف محرومیت‌های متفاوتی را با توجه به شرایط در نظر می‌گیریم كه از تذكر گرفته تا محرومیت از طبابت افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • صابر ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    0 0
    بنده کولیت دارم و روزی 6 قرص مصرف میکنم. قرص های ایرانی قیمت مناسبی دارند اما کیفیت بسیار پائینی دارند به نحوی که پس از یک دوره کوتاه مصرف به دلیل وخیم شدن بیماری به تشخیص چندین پزشک مجبور شدم از قرص های خارجی استفاده کنم. به عقیده همه آنها قرص های ایرانی کیفیت ندارد. قرص های مزالازین خارجی هم تقریبا هر عدد 1500 تومان است. یعنی من روزانه باید 9 هزار تومان بابت قرص هزینه کنم.که میشه ماهی حداقل 270 هزار تومان البته غیر از هزینه های دیگه ای که این بیماری به من و خانواده ام تحمیل می کنه.مسئولین محترم تو رو خدا با توجه به خطرناک بودن بیماری کولیت یه فکری هم به حال ما کنید.