مشکلات بیماران خاص در مناطق کمتر برخوردار بیشتر است

سلامت نیوز : رئیس بنیاد امور بیماران خاص کشور، در سفر به استان هرمزگان گفت: بیماران خاص در مناطق کمتر برخوردار با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند که می‌توان با تامین تجهیزات مورد نیاز این بیماران نظیر دستگاه دیالیز از این مشکلات و صرف هزینه‌های گزاف توسط مردم بکاهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ فاطمه هاشمی رفسنجانی در دیدار با استاندار هرمزگان هدف از سفر خود را بررسی و کمک به وضعیت بهداشتی و درمانی هرمزگان عنوان کرد و افزود: گزارش کامل از تعداد بیماران، بیمارستان‌ها، تجهیزات پزشکی و پزشکان در حال فعالیت در استان می‌تواند در جهت جذب کمک‌های هدف دار و برنامه ریزی شده بسیار موثر باشد.

وی افزود: هدف ما کمک به بهبود وضعیت بهداشت و درمان در شهرهای کوچک و کمتر برخوردار است که می تواند در کاهش مسافرت‌های مردم برای گرفتن خدمات درمانی که امروز به امری رایج در کشور تبدیل شده موثر باشد.

وی گفت: بیماران خاص در مناطق کمتر برخوردار با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند که می توان با تامین تجهیزات مورد نیاز این بیماران نظیر دستگاه دیالیز از این مشکلات و صرف هزینه‌های گزاف توسط مردم بکاهیم.

رئیس بنیاد خیریه امور بیماران خاص کشور یادآور شد: تغییر در الگو غذایی مردم، کم تحرکی و کم خونی موجب شده تا بیماری‌هایی که نیازمند دیالیز است در بین مردم افزایش یابد که تنها با تامین دستگاه دیالیز این مشکل به صورت بنیادی رفع نمی‌شود و باید آموزش‌ها و آگاهی‌های لازم به مردم داده شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: در هر استان و منطقه‌ای که زمینه ها فراهم باشد برای رفع مشکلات ورود کرده و کمک می‌کنیم.

وی به مرکز پرتودرمانی امید در بندرعباس اشاره کرد و افزود: فضای کاملا استانداردی در مرکز پرتو درمانی امید بندرعباس ایجاد شده که اگر با خرید تجهیزات مناسب و استاندارد همراه شود نه تنها به هرمزگان بلکه می تواند به استان‌های همجوار نظیر بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس نیز خدمات ارائه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha