جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 105631

بهترین جا برای تماشای تلویزیون جایی دور از آشپزخانه است که اگر هوس خوردن ...

بهترین و بدترین عادات زندگی را بشناسید

سلامت نیوز: بهترین جا برای تماشای تلویزیون جایی دور از آشپزخانه است که اگر هوس خوردن ...

سلامتی یک اصل برای زندگی سالم و موفق است. برای رسیدن به این سلامت تنها کافی است جای، چیز‌هایی رو تغییر داده و یا از انجام یک کارهای کوچکی خودداری کنید.
اگر می‌خواهید از حمله میکروب‌ها، باکتری‌ها، آلاینده‌ها و... در امان بمانید، بهتر است هر چیزی را در جای درست خود قرار داده و استفاده کنید.

برای مثال:

گذاشتن کفش‌ها
بدترین جا برای گذاشتن کفش و دمپایی کمد اتاق خواب است. راه رفتن در خانه با کفشی که با آن بیرون خانه راه رفته‌اید، راه انتقال میکروب‌ها، مواد آلرژی زا و آلایندهها به داخل خانه است.
بهتر است کفش‌ها را در قفسه یا کمد کوچکی در نزدیکترین نقطه به در ورودی آپارتمان قرار دهید و با این کار از ورود آلودگی به خانه پیشگیری کنید.

جای مسواک‌ها
بدترین جا برای قرار دادن مسواک کنار روشویی است. البته خود روشویی مشکلی ندارد و همه مشکل مربوط به نزدیکی آن به توالت است  میکروب‌های موجود می‌توانند تا ۲ متر جابه‌جا شوند و روی زمین، دیوارها و روی مسواک قرار بگیرند. بهتر است مسواک، بیرون توالت در کابینت دارو یا یکی از کابینت‌های آشپزخانه نگهداری شود.

جای خواب
بدترین جا و نوع خوابیدن زیر پتو است. موقع خواب به طور کامل پتو را روی سر خود نکشید. گرم شدن زیاد موجب می‌شود نتوانید خواب راحتی داشته باشید. زیرا هنگام خواب به طور طبیعی دمای بدن کاهش می‌یابد و این موضوع موجب میشود افراد خواب راحتی داشته باشند. در واقع بدن برای داشتن خواب راحت دما را از طریق دستها و پاها از دست می‌دهد.
پیشنهاد می‌شود؛ هنگام خواب ابتدا برای اتساع رگها جوراب بپوشید بعد جوراب را درآورید و اجازه دهید پاهایتان از پتو بیرون باشد.

نگهداری باقی‌مانده غذا
بدترین جا برای گذاشتن باقیمانده خوراک یخچال است. قرار دادن یک ظرف بزرگ خوراک داغ به‌طور مستقیم در یخچال روش مناسبی برای سرد کردن خوراک و پیشگیری از مسمومیت خوراکی نیست. گذاشتن خوراک داغ در یخچال باعث می‌شود، دمای قسمت میانی خوراک با زمان کند‌تری صورت گرفته و این جا به مکان مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری‌ها تبدیل شود.
بهتر است، مواد غذایی را تا یک ساعت پس از پخت برای خنک شدن بیرون از یخچال نگهدارید و سپس در یخچال قرار دهید. اما اگر عجله برای آن دارید؛ خوراک را در ظروف کوچکتر ریخته و در یخچال قرار دهید. در این صورت خوراک زودتر سرد می‌شود.

جای شستن میوه و سبزی‌ها
بدترین جا برای گذاشتن میوه‌ها قبل از شستن  و برای شستن سینک ظرف‌شویی آشپزخانه است. سینک ظرف‌شویی، آشپزخانه بیشترین میزان میکروب را دارد. پیشنهاد میشود؛ میوه‌ها را در سبدی گذاشته و بدون اینکه با سینک ظرف‌شویی تماس داشته باشند، آنها را شستشو دهید.

جای کیف‌دستی
بدترین جا برای گذاشتن کیف‌دستی میز آشپزخانه است. کیف دستی شما جای بسیار مناسبی برای حمل‌ونقل میکروب‌هاست. بررسی‌ها نشان می‌دهد در هر سانتیمتر مربع از سطح کیف‌دستی و کیسه‌های خرید ۶۵ هزار باکتری وجود ارد.
بهتر است، کیف‌تان را در کشو یا روی صندلی و خلاصه هرجایی به جز جایی که خوراک تهیه یا خورده می‌شود و همچنین روی تخت‌خواب و جایی که محل خوابتان است، قرار دهید.

جای داروها در خانه
بدترین جا برای نگهداری داروها قفسه دارو در حمام است. دمای یک حمام حاوی بخار به راحتی به ۳۷ درجه سانتیگراد می‌رسد که از دمای پیشنهادی برای نگهداری بیشتر داروها بالاتر است.  بهترین جا برای نگهداری داورها جایی سرد و خشک مانند؛ یخچال است.
 
تماشای تلویزیون
بدترین جای تماشای تلویزیون جایی است که غذا یا تنقلات می‌خورید. تماشای تلویزیون هنگام خوراکی خوردن موجب می‌شود، نتوانید به مقدار خوراکی که می‌خورید توجه کنید.
پیشنهاد می‌شود؛ تلویزیون را در نزدیکی میز ناهار خوری قرار ندهید و هنگام خوردن، تلویزیون را خاموش کنید. بهترین جا برای تماشای تلویزیون جایی دور از آشپزخانه است که حتی اگر هوس خوردن چیزی به سرتان زد،  مجبور شوید چند قدمی تا آشپزخانه راه بروید.

چراغ مطالعه
برخی افراد عادت دارند قبل از خواب مطالعه کنند و کتاب داستان بخوانند.این عادت بسیار خوبی است به شرطی که نور چراغ مطالعه از بالای سر نباشد. چرا که  بدترین جا تابیدن نور مطالعه از بالای سر است.  نتایج مطالعات نشان داده است، نور مستقیم در بالای سر موجب تاخیر در ترشح ملاتونین و اخلال در خواب شبانه می‌شود. بهتر است یک نور ملایم از سمت راست و چپ را روی کتاب بتابانید. در این صورت شما می‌توانید کتاب بخوانید در حالی‌که اتاق تاریک است و بدن‌ شما می‌تواند برای خواب آماده شود.

نشستن در هواپیما
بدترین جای نشستن در هواپیما انتهای سالن روی دم آن است. اگر در پروازهای هوایی حال‌تان بد می‌شود، انتهای سالن ننشینید. انتهای هواپیما از قسمت جلویی بلندتر است و هر چه از مرکز دورتر شوید حرکات بالا و پایین شدن را بیشتر احساس خواهید کرد. بهترین جا برای نشستن در هواپیما نزدیکترین جا به بال‌های هواپیما است، هر چند که بیشتر منظره‌ها را ازدست می‌دهید.

استفاده از هدفون
بدترین جا یا جاها برای استفاده از هدفون فرودگاه‌ها، ایستگاه قطار، داخل قطار، اتوبوس و یا ایستگاه‌های مترو است. هرچند شاید در ظاهر گوش دادن به موسیقی دلخواه از شنیدن سر و صدای موجود در این جاها بهتر باشد. استفاده از هدفون در محیط‌های پر سر و صدا احتمال بلندتر کردن صدا را بیشتر می‌کند.
میزان بلندی صدا در طولانی مدت می‌تواند در افراد آسیب شنوایی ایجاد کند. بهتر است در جاهای پر سر و صدا از هدفون استفاده نکنید و به جاهای پرسر و صدا رسیدید، هدفون را از گوشتان در آورید.

منبع:‌ سایت سبک زندگی اسلامی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha