عضو کمیسیون بهداشت مجلس درخصوص تحت پوشش گرفتن بیمه داروهای ناباروری گفت: علی رغم تأکید مسئولان، داروهای ناباروری هنوز به طور صد درصدی تحت پوشش بیمه قرار نگرفته اند.

داروهای ناباروری تحت پوشش بیمه قرار نگرفتند/هزینه های ناباوری در ایران بالاست

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت مجلس درخصوص تحت پوشش گرفتن بیمه داروهای ناباروری گفت: علی رغم تأکید مسئولان، داروهای ناباروری هنوز به طور صد درصدی تحت پوشش بیمه قرار نگرفته اند.

شهلا میرگلوبیات در گفت و گو با پانا، با اشاره به ضرورت تحت پوشش قرار گرفتن بیمه داروهای ناباروری اظهار داشت: علاوه بر اینکه هزینه درمان ناباروری در کشور بسیار بالاست، داروهای این بیماری نیز به دلیل وارداتی بودن آن، قیمت بالایی دارند و بیماران قادر به خرید داروها و درمان خود را ندارند.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه بار مالی درمان بیماری ناباروری در کشور بسیار سنگین است، گفت: متاسفانه 15 درصد از زوج های کشور نابارور هستند و این موضوع علاوه بر تبعات روانی، اقتصادی و اجتماعی برای زوج ها، همچنین برای جامعه فعلی نیز مطلوب نیست که باید درمان این بیماری تحت حمایت قرار گیرد.

وی با اشاره به کاهش جمعیت جوان در کشور خاطرنشان کرد: حمایت از درمان ناباروری در راستای سیاست ‌های جمعیتی و به عنوان عاملی تشویقی نیز بسیار موثر خواهد بود. برای حمایت از طرح جامع جمعیت و سیاست افزایش جمعیتی باید بیماری ناباروری و حمایت از آن در اولویت بیمه های درمانی قرار بگیرد.

تاکنون بیمه ها نقش مثبتی در پوشش بیمه ای داروهای ناباروری نداشتند و طبق اعلام مسئولان بیمه سلامت از ابتدای بهمن‌ماه سال جاری 11 قلم داروی جدید درمان نازایی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، داروهای جدید به دو شکل تحت پوشش قرار می‌گیرند به طوری که برخی از آنها تا 90 درصد و برخی تا 50 درصد تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha