یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10565

پژوهشگران ژاپنی اعلام كردند: بر اساس دستاوردی كه آنها به دست آورده اند، نوشیدن روزانه قهوه توسط زنان موجب كاهش خطر ابتلای آنان به سرطان رحم می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تلویزیون سراسری ژاپن (ان .اچ .كی )، یك تیم تحقیقاتی از وزارت بهداشت، رفاه و كار ژاپن با همكاری پژوهشگران ژاپنی دانشگاه توهوكو تحقیقی را در این زمینه بر روی  ۳۲۰ زن زیر  ۸۰ سال انجام داده اند.
به گزارش ان .اچ .كی ، پژوهشگران ژاپنی گفتند، در جریان تحقیقات خود متوجه شده‌اند كه خطر گسترش سرطان رحم در بین زنانی كه روزانه دو فنجان و یا بیشتر قهوه می‌نوشند، در مقایسه با زنانی كه یك تا دو فنجان قهوه در هفته می‌نوشند، به نصف می‌رسد.
پژوهشگران همچنین دریافته‌اند كه نوشیدن قهوه با هورمونهای جنسی زنان در ارتباط است و به طور آشكار بر یائسگی آنان تاثیر دارد.
پروفسور كیوشی ایتو یكی از اعضای تحقیقاتی دانشگاه توهوكو گفت: تركیبات مختلف قهوه برای كاهش خطر ابتلای افراد به سرطان ، با یكدیگر در ارتباط هستند.
ایتو افزود: اگر این تیم ژاپنی بتواند این موضوع را تعیین كند كه كدام یكی از تركیبات قهوه بزرگترین نقش را در كاهش خطر ابتلا به سرطان دارد،كمك بزرگی در پیشگیری از بروز سرطان و درمان این بیماری خواهد كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha