جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 105650

در مطالعه‌ای که روی تعدادی عطر و ادکلن انجام گرفت آشکار شد که تعدادی از این محصولات حاوی حجم بالایی از نوعی ماده شیمیایی خطرناک و تاثیرگذار بر عملکرد هورمون‌ها هستند.

سلامت نیوز: در مطالعه‌ای که روی تعدادی عطر و ادکلن انجام گرفت آشکار شد که تعدادی از این محصولات حاوی حجم بالایی از نوعی ماده شیمیایی خطرناک و تاثیرگذار بر عملکرد هورمون‌ها هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سازمان حفاظت از محیط زیست اتریش در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این بررسی 53 نوع مختلف عطر و ادکلن آزمایش شدند و نتایج مطالعات تایید کرد که در شش نمونه از این محصولات نوعی ماده شیمیایی موسوم به «دی‌اتیل فتالات» (DEP) وجود دارد که تاثیر سوء بر عملکرد هورمون‌ها می‌گذارد.

به گفته کارشناسان اتریشی، از عوارض جانبی این ماده شیمیایی این است که هنگام تماس با پوست، وارد جریان خون می‌شود و می‌تواند برای زنان و مردان مشکلات باروری به وجود آورد و همچنین احتمال ابتلا به سرطان‌های پستان، پروستات و بیماری‌های متابولیک همچون دیابت و چاقی را افزایش دهد.

«آندراس لیسچکا»، مدیر بیمارستان کودکان در وین در این باره گفت: چنین ترکیب‌های شیمیایی به طور خاص برای سلامت زنان باردار مضر هستند زیرا با ورود به جریان خون بر رشد جنین نیز تاثیر سوء می‌گذارند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، به گفته این تیم تحقیقاتی هرچند اکثر عطرها و ادکلن‌ها فاقد این ترکیب شیمیایی هستند اما با این حال این خطر وجود دارد که برخی از این محصولات حاوی حجم بالایی از ترکیب مضر «دی‌اتیل فتالات» باشند و سلامت مصرف‌کنندگان را به خطر بیاندازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha