یک آسیب شناس و استاد دانشگاه با هشدار نسبت به گسترش خانه های مجردی گفت: گسترش این نوع از زندگی مجردی عاملی برای کاهش ازدواج است و عمده ترین افرادی که در این خانه ها زندگی می کنند، عمدتا در شهرهای تهران، شیراز و اصفهان هستند.

گسترش خانه‌های مجردی، عامل کاهش ازدواج/ شهرهایی که بیشترین خانه مجردی را دارند

سلامت نیوز: یک آسیب شناس و استاد دانشگاه با هشدار نسبت به گسترش خانه های مجردی گفت: گسترش این نوع از زندگی مجردی عاملی برای کاهش ازدواج است و عمده ترین افرادی که در این خانه ها زندگی می کنند، عمدتا در شهرهای تهران، شیراز و اصفهان هستند.

دکتر مجید ابهری در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه بیش از 50 درصد از خانه های مجردی در کلانشهرهای کشور از جمله شهر تهران قرار دارد، اظهار داشت: دو هدف کار و تحصیل و همچنین عدم تفاهم با خانواده را می توان عمده ترین دلایل گرایش به زندگی مجردی که از آسیب های نوظهور است، دانست.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: از طرفی تشکیل خانه های مجردی می تواند موجب ایجاد تنش در میان خانواده ها شود ضمن اینکه وجود این خانه ها انواع آسیب های اجتماعی را نیز در پی دارد و می توان ناهنجاری های اخلاقی، فساد اخلاقی و اعتیاد را از جمله آسیب های ناشی از خانه های مجردی دانست.

این آسیب شناس اجتماعی با بیان اینکه گسترش خانه های مجردی نشانه ضعف روابط خانوادگی است، ادامه داد: در این راستا آموزش مهارت زندگی نقش پر رنگی دارد.

ابهری یادآور شد: عمده ترین افرادی که در خانه های مجردی زندگی می کنند عمدتا در شهرهای تهران، شیراز و اصفهان هستند.

وی با تأکید بر اینکه گسترش خانه های مجردی عاملی برای کاهش ازدواج است، گفت: مسیر زندگی جوانان با گرایش به خانه های مجردی تغییر می کند و این زمینه علاوه بر کاهش آمار ازدواج به افزایش آسیب های اجتماعی دامن می زند.

این استاد دانشگاه در پایان با بیان اینکه برای کاهش خانه های مجردی باید خوابگاه های دانشجویی و خانه های سازمانی برای شاغلان افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال در شهرستان های کشور برای افرادی که از شهرستان ها به تهران می آیند، در کاهش این آسیب اجتماعی اثرگذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha