یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10566

دبیر شورای طب سنتی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی،تلاش برای ایجاد كرسی‌های ویژه طب سنتی به‌دلیل نیاز مبرم جامعه امروزی به این نوع پزشكی در دانشگاه‌های كشور را ضروری دانست.

به گزارش‌ایرنا حسین بهرامی روزشنبه‌در همایش"ارتباطات بین‌الملل دانشگاهی و نقش آن در توسعه علمی اقتصادی كشور" در تبریز گفت:تاریخ براین این نكته گواهی می‌دهد كه ایرانیان در زمانی نه چندان دور،طلایه‌دارطب سنتی در جهان بودند به طوری كه‌كتب‌پزشكی‌بوعلی سینا تاقرن شانزدهم در دانشگاه‌های معتبر اروپا تدریس می‌شد.
بهرامی‌اظهارداشت: تلاش برای علمی كردن طب سنتی كشور در سال‌های گذشته روند صعودی داشته و اقبال همگان نیز به استفاده از طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها گسترش یافته است.
وی اضافه كرد: پذیرش  ۲۴ دانشجو در رشته " طب سنتی " یكی از دانشگاه‌های علوم پزشكی تهران،نشان‌ازاهتمام وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی برای احیا و تقویت این علم بومی دارد.
وی با تاكید بر لزوم گسترش طب سنتی در دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور در مناطق مختلف از اعزام گروهی از علاقه‌مندان این رشته علمی به چین برای فرا گرفتن اصول علمی آن‌رااقدامی ارزنده‌درراستای توسعه طب سنتی به شیوه علمی در كشور دانست.
دبیر شورای طب سنتی همچنین از برنامه اعزام تعدادی از فعالان عرصه طب سنتی به چین به عنوان گامی در راستای گسترش ارتباطات بین‌الملل دانشگاهی یاد كرد.
وی بابیان‌این‌مطلب‌كه‌هم‌اكنون دانشكده‌های طب سنتی چین در كشورهای آمریكای شمالی و استرالیا دایر است بر لزوم درس گرفتن از این تجربه برای احیا و تقویت طب سنتی بومی كشورمان تاكید كرد.
همایش یكروزه"ارتباطات بین‌الملل دانشگاهی ونقش‌آن در توسعه علمی اقتصادی كشور"با هدف شناسایی این نوع روابط و نقش آن در رشد وبالندگی كشور، اهمیت ارتباطات بین‌الملل دانشگاه‌های مادر در ارتقای كیفی و علمی و نقش جزایر دانایی در شكل‌گیری آینده علمی‌كشور در دانشگاه علوم‌پزشكی تبریز برگزار شد.
اعضای"شبكه دانش و نوآوری ایرانیان خارج از كشور " موسوم به "گروه نیكی" میهمان ویژه این همایش یكروزه هستند.ك/ ۲ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha