شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۳
کد خبر: 105664

سلامت نیوز : آلودگی هوا خطر ابتلا به فشارخون بالا را در دوران بارداری افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پزشکان دانشگاه فلوریدا در بررسی‌های خود دریافتند قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های هوا به ویژه دی‌اکسید گوگرد و مونوکسید کربن می‌تواند به اندازه استعمال سیگار، خونِ زنان باردار را مسموم کند و خطر بالا رفتن فشارخون را در آنها افزایش دهد.

کارشناسان آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا نیز تاکید کردند: ذرات معلق همچون اسیدها، غبار، فلزات و خاک که در اثر فعالیت صنایع و آتش‌سوزی‌های جنگلی تولید می‌کنند نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند.

یکی از محققان این مطالعه گفت: رشد جنین در برابر فاکتورهای زیست‌محیطی بسیار حساس است به همین دلیل ما تصمیم به انجام این مطالعه گرفتیم.

به گفته پزشکان، فشارخون بالا به طور خاص با افزایش بیماری‌ها و مرگ و میر همراه است و می‌تواند مشکلات جدی برای مادر و جنین همچون زایمان زودرس به وجود آورد.

در این مطالعه محققان به بررسی اطلاعات 22 هزار زن باردار که در فاصله سال‌های 2004 تا 2005 میلادی وضع حمل کرده بودند و میزان قرار گرفتن آنان در معرض آلودگی‌ هوا در دوران بارداری‌شان پرداختند.

به گفته این محققان 4.7 درصد از این زنان در طول مطالعه به فشارخون بالا مبتلا شدند که عامل آن قرار گرفتن در معرض آلاینده‌ها در سه ماهه اول و دوم بارداری بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha