شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 105677

واریس را با درمان های خانگی رفع کنید

سلامت نیوز : واریس، رگ های متورم و بزرگ شده ای است که در سطح پوست به شکل برآمدگی دیده می شود. این رگ ها اغلب به رنگ آبی یا بنفش است و در پشت ساق، ران یا قوزک مشاهده می شود. هر چند رگ های واریس دردناک است اما خطری برای فرد به وجود نمی آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ روش های درمانی متعددی برای درمان واریس وجود دارد، در ادامه مطلب به معرفی چند راهکار و درمان خانگی می پردازیم.

سرکه سیب:سرکه سیب، خاصیت طبیعی پاک کننده دارد و در درمان واریس بسیار موثر است. با مالیدن سرکه سیب روی موضع، روند خون رسانی و گردش خون بهبود می یابد بنابراین ورم کاهش پیدا می کند. سرکه را صبح و شب قبل از خواب به مدت چند ماه روی قسمت مبتلا به واریس ماساژ دهید تا ورم بخوابد.

روغن زیتون: روغن زیتون علاوه بر تقویت گردش خون، درد و التهاب ناشی از واریس را کاهش می دهد. مقدار مساوی از روغن زیتون را با روغن ویتامین E مخلوط کنید. این مخلوط را برای چند دقیقه روی رگ ها بمالید. این کار را به طور روزانه، به مدت یک یا ۲ ماه و روزی ۲ بار انجام دهید.

ویتامین E:ویتامین E تقویت کننده گردش خون است و به طور موثر واریس را درمان می کند. برای بهبود، به صورت موضعی از روغن یا کرم ویتامین E استفاده کنید.

سیر: سیر کاهش دهنده موثر التهاب و علایم دیگر واریس است. به گردش خون کمک می کند و سموم موجود در رگ های خون را دفع می کند. ۶عدد حبه سیر را خرد کنید و با آب سه پرتقال و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون در یک شیشه تمیز بریزید و پس از ۱۲ ساعت از آن استفاده کنید. هر بار چند قطره را روی قسمت های موثر بمالید سپس با پارچه کتان محل را تا صبح ببندید. برای کسب نتیجه بهتر این کار را برای چند ماه تکرار کنید.

نمک اپسوم (منیزیم سولفات):

مصرف این نمک،گردش خون را بهبود می بخشد و تا اندازه ای علایم واریس را نیز کاهش می دهد. کافی است روزی نیم ساعت پاهای خود را در محلول نمک و آب قرار دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha