کمبود پزشک در مناطق محروم/اقدامی برای ماندن پزشکان در این مناطق انجام نشده است

سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود پزشک در مناطق محروم گفت: تا کنون نتوانسته ایم برای ماندگاری و جذب پزشکان در مناطق محروم و روستاهای کشور اقدامی انجام دهیم.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه هم اکنون در مناطق محروم با کمبود پزشک روبرو هستیم اظهار داشت: متاسفانه هر پزشکی که برای گذراندن طرح خود در مناطق محروم حضور پیدا می کند، بعد از پایان این دوره به سمت مراکز استان ها و یا پایتخت برمی گردند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه قدرت جذب و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در قانون برنامه پنجم توسعه تسهیلاتی باید برای موضوع جذب پزشکان در مناطق محروم ایجاد شود اما متاسفانه تا کنون نتوانسته ایم که کاری برای ماندگاری پزشکان انجام دهیم.

این نماینده مجلس با تأکید بر ضرورت حضور پزشک در کلیه مناطق محروم تصریح کرد: کاری که می توانیم در این بخش انجام دهیم این است که پرداخت مناسبی به عنوان حق دستمزد برای پزشکان داشته باشیم تا هم ماندگاری این افراد در مناطق بیشتر شود و هم اینکه جلوی افزایش تعرفه های غیرمنطقی را بگیریم.

وی در پاسخ به اینکه چه میزان اعتبار برای موضوع ماندگاری و جذب پزشکان در مناطق محروم در نظر گرفته شده است به پانا گفت: قرار بود در سال گذشته اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان به این بخش اختصاص پیدا کند تا اقدامی برای ماندگاری پزشکان انجام شود، البته این مبلغ تنها به شهرهای کوچک اختصاص پیدا می کند که عملیاتی نشد و ما خروج پزشکان را از شهرهای دور افتاده و روستاها می بینیم.

رستمیان تأکید کرد: همچنین در سال آینده نیز قرار است که به موضوع خروج پزشکان تخصیص یابد که مبلغ آن هنوز نهایی نشده است.

همچنین سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخیرا با اشاره به برنامه های دولت برای حل مشکل کمبود پزشک در مناطق محروم کشور اعلام کرده است: طرح نظام نوین در قالب برنامه پنجم توسعه دیده شده که اگر منابع آن حاصل شود، پیش بینی می کنیم مشکل کمبود پزشک در مناطق محروم ظرف چهار سال آینده حل شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha