شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 105691

شنا بهترین ورزش برای کودکان از چهار سالگی

سلامت نیوز : فوق‌تخصص ارتوپدی کودکان گفت: بهترین ورزش برای کودکان بالای ۴ سال شناست و ژیمناستیک نیز برای کودکان بالای ۹ سال پیشنهاد می‌شود.

فرهنگ غنی پور در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به پرسش شهروندان در مشاوره سلامت در مورد درد رشد کودکان اظهار داشت: دردهایی که بعد از فعالیت‌های روزانه کودک و بالا و پریدن‌ها به وجود می‌آید به درد رشد معروف هستند.

فوق تخصص ارتوپدی کودکان گفت: این درد اغلب در اندام تحتانی مثل مفصل زانو، مچ پا  شایع است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: کودک در پی درد رشد نیمه‌های شب از خواب بیدار شده، احساس درد در نواحی که گفته شد می‌کند که می توان برای آرام کردن کودک از جنبه روانی، موضع را اندکی ماساژ داد که کودک با ماساژ آرام می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از پمادها نیز می‌تواند کودک را تا حدی آرام کند.

غنی پور تصریح کرد: اگر دردهای عضلانی یا استخوانی با ماساژ ساده و استفاده از پمادها برطرف نشد و بی‌حرکتی موقتی نیز داشت باید حتماً توسط پزشک بررسی شود.

فوق تخصص ارتوپدی کودکان در پاسخ به پرسش فارس در مورد بهترین نوع ورزش برای کودکان اظهار داشت: در کودکان بالای 3-4 سال شنا بهتری گزینه است و ژیمناستیک به کودکان بالای 9 سال پیشنهاد می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: اگر کودکان در زیر سن 9 سالگی به ورزش ژیمناستیک بپردازند اکثراً عضلانی می‌شوند چرا که محل رشد استخوانی صدمه دیده و بسته می‌شود؛ بنابر این انجام این ورزش به کودکان زیر 9 سال توصیه نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha