تفریح در پیست اسکی ۶۵ مصدوم بر جا گذاشت

سلامت نیوز : مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات گفت: تعداد مصدومان در پیست‌های اسکی کشور رو به افزایش است و طی دو روز اخیر ۶۵ نفر در پیست‌های اسکی مصدوم شدند.

مرتضی مرادی‌پور در گفت‌وگو با فارس در مورد روند رو به افزایش مصدومیت‌ها در پیست‌های اسکی اظهار داشت: طی دو روز اخیر 65 نفر در پیست های اسکی کشور دچار مصدومیت شدند.

وی با اشاره به اینکه نظارت خاصی بر ایمنی پیست‌های اسکی نمی‌شود تصریح کرد: ۳ مورد تروما و شکستگی در پیست ازن‌بلاغ فریدونشهر اصفهان، یک مورد در پیست اسکی خوانسار و یک مورد هم در پیست اسکی پیام شهرستان مرند داشته‌ایم.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات پیست اسکی آبعلی را حادثه خیز‌ترین پیست طی دو روز اخیر اعلام کرد و گفت: از آنجایی که تیوب سواری ارزان ترین و ساده ترین وسیله در پیست‌ها محسوب می‌شود استفاده زیادی دارد ولی این وسیله هیچ حفاظی ندارد و به راحتی می تواند آسیب ایجاد کند.

وی ادامه داد: طی دو روز اخیر 60 نفر در پیست آبعلی مصدوم شدند که از این تعداد 6 نفر به بیمارستان منتقل شدند و در کل کشور نیز ۶۵ نیز مصدوم داشتیم که ۱۳ نفرشان راهی بیمارستان شدند.

به گفته مرادی‌پور شکستگی دست و پا‌،ستوان فقرات و حتی ضربه به سر از شایع‌ترین صدمات پیست‌های اسکی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha