شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 105701

سلامت نیوز : آیا شما هم دچار عادت بد کار کردن در ساعت ناهار هستید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت برترین ها ؛ اگر اینطور است فعالیت های زیر را در ساعت ناهار انجام دهید تا از این عادت خلاص شوید و روحیه کاری شما بالاتر برود. این ایده ها شما را در ساعت ناهار شارژ می کنند.

1. پاهایتان را تمرین دهید.

بیرون بروید، کمی پیاده روی کنید، مردم را تماشا کنید. این کار موجب افزایش سرعت گردش خون در بدن و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و دریافت ویتامین د، می شود که دستگاه ایمنی بدن و متابولیسم را تقویت می کند.

2. کارهای شخصی را انجام دهید.

فرصت میان روزی زمان کافی برای دادن لباس به خشکشویی، رفتن به اداره پست یا انجام کارهای بانکی است. این وظایف و کارهای کوچک زمان زیادی نمی برند، بنابراین به راحتی می توانید در وقت ناهاری آنها را انجام دهید و خیالتان را راحت کنید.

3. ذهنتان را پرورش دهید.

شرکت در کلاس های رشد حرفه ای در وقت ناهار به شما چارچوب ذهنی مناسب و درستی می دهد و در عین حال باعث می شود که تغییری در روال روزانه خود ایجاد کنید. جستجو کنید و ببینید که آیا در نزدیکی محل کارتان چنین کلاس هایی در این ساعت برگزار می شود تا بتوانید در یک ساعت یا کمتر در آنها شرکت کنید یا خیر.

4. عرق بریزید.

اگر در نزدیکی محل کارتان باشگاه هست، در این یک ساعت می توانید بجای پرورش ذهن، بدنتان را ورزش دهید. یا اینکه می توانید دویدن یا دوچرخه سواری را امتحان کنید.

5. چرتی بزنید.

وینستون چرچیل، الئونور روزولت و سالوادور دالی همه طرفدار چرت های مختصر و مفید بودند. پس چرا شما این کار را نکنید؟ اگر امکان چنین چرتی در محل کار برای شما وجود دارد، مثلاً اگر اتاق جداگانه ای برای استراحت هست، در این فرصت کوتاه چرتی بزنید تا برای بقیه روز نیرویتان را افزایش دهید.

6. روابط خود را قوی تر کنید.

با مربی یا معلم خود تماس بگیرید و او را به ناهار بیرون دعوت کنید. یا دوست تان را دعوت کنید و برای ناهار با هم بیرون بروید و خوش بگذرانید.

7. کمک کنید.

داوطلب شدن برای کمک به دیگران لازم نیست تمام روز شما را بگیرد. تدریس در مهد کودک از جمله تعهدات کوتاه مدتی است که می تواند ساعت ناهار شما را پر کند و مفید نیز باشد.

8. تمرکز خود را افزایش دهید.

طبق تحقیقات انجام شده، مزایای مدیتیشن برای سلامتی شامل کاهش فشار خون و دور کردن بیماری های قلبی و افسردگی از شما می شود. در عین حال روشی آسان و رایگان برای کاهش استرس است.

9. خرید کنید.

در ساعت کوتاه ناهار می توانید خریدهای ریز خود را انجام دهید یا به سوپرمارکت بروید و برای شام خرید کنید تا دیگر مجبور نباشید بعد از تمام شدن ساعت کاری، زمانی را نیز به این خریدها اختصاص دهید.

10. سرگرمی جدیدی پیدا کنید.

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که همیشه دلتان می خواسته بافتنی یاد بگیرید یا در زبان اسپانیایی پیشرفت کنید. زمان ناهار فرصت خوبی برای پرداختن به این کارها و پرورش استعدادتان است.

11. کتاب بخوانید.

کتابی که هنوز تمام نکرده اید را در ساعت ناهار ادامه دهید یا غرق در روزنامه یا مجله شوید. مطالعه یک فعالیت تفریحی دیگر است که ذهنتان را در ساعت استراحت از کار، فعال نگه می دارد.

12. به مصاحبه کاری بروید.

درست است که ساعت مصاحبه را کارفرمایان تعیین می کنند، ولی با این حال بعضی از کارفرمایان را می توان مجاب کرد که با ساعت مناسب برای شما کنار بیایند. از این فرصت استفاده کنید تا بتوانید شغلی بهتر از شغل خود پیدا کنید.

13. با پدر یا مادرتان تماس بگیرید.

صحبت کردن با یکی از افراد مورداعتمادتان، چه پدر و مادرتان باشند، چه همسر یا دوست صمیمی تان، می تواند خستگی شما را از بین ببرد و انرژی تازه ای برای ادامه روز به شما بدهد.

14. موسیقی گوش دهید.

در ساعت ناهار می توانید هندزفری خود را همراه داشته باشید تا آهنگ های موردعلاقه خود را بدون مزاحمت دیگران گوش دهید.

15. ناهار بخورید.

در نهایت می توانید کاری را انجام دهید که همه در این ساعت انجام می دهند، یعنی ناهارتان را بخورید. برای خودتان یک پاتوق محلی پیدا کنید یا گوشه دنجی خارج از محل کار پیدا کنید و ناهارتان را به دور از محیط کاری بخورید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha