سلامت نیوز : رییس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی نسبت به عوارض ناشی از مصرف داروهای تبلیغاتی تحت عنوان چاقی و لاغری هشدار داد و گفت: برای کاهش وزن هیچ معجزه‌ای جز همت فرد و اصلاح الگوی غذایی وجود ندارد.

دکتر مجید حاجی فرجی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: بارها درباره مواد تبلیغی تحت عنوان داروهای چاقی و لاغری هشدار داده‌ و عنوان کرده‌ایم که با مصرف دارو، سفارش، داروهای گیاهی و ... برای لاغری معجزه‌ای صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: کاهش وزن نیازمند برنامه‌ای صحیح و اصلاح الگوی غذایی برای فرد و خانواده و همچنین افزایش میزان فعالیت بدنی روزانه است. تنها به این طریق است که کاهش وزن میسر می‌شود.

رییس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی تاکید کرد: برای کاهش وزن جز همت فرد جهت تبعیت از برنامه صحیح غذایی معجزه دیگری وجود ندارد و داروهایی هم که یا به صورت مکمل یا دارو پیشنهاد می‌شوند، اثری ندارند.

وی افزود: در این زمینه تنها یکی - دو رده دارویی وجود دارد که برخی از متخصصان غدد برای برخی از بیماری‌های خاص جهت کاهش عوارض آن بیماری تجویز می‌کنند اما این داروها نیز صرفا برای کاهش وزن به کار نمی‌روند.

حاجی فرجی درباره برخی داروهای تبلیغی تحت عنوان "چربی‌سوز" به ایسنا گفت: دارویی به نام چربی سوز هیچ استناد علمی ندارد.

وی افزود: در شروع برنامه کاهش وزن و اصلاح الگوی غذایی، برای افرادی که نمی‌توانند کنترل مغزی یا روانی در رژیم غذایی خود داشته باشند، ممکن است توسط متخصصان در یک مدت زمان کوتاه و البته در موارد بسیار نادر از برخی داروهای کاهش اشتها استفاده شود که فرد بتواند خود را با این شرایط تطبیق دهد، اما مصرف دائم این داروها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و این داروها قطعا نمی‌توانند در دراز مدت کاهش وزن قابل توجهی را سبب شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha