سلامت نیوز : رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اعزام ۲۶۷ کاروان سلامت در ایام دهه فجر به مناطق محروم کشور، گفت: در این مدت 31 هزار بیمار نیازمند به صورت رایگان تحت درمان پزشکان کاروانهای سلامت قرار گرفتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ فرحناز رافع از اعزام کاروان سلامت به 15 روستای استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت:‌ طی بررسی‌ها سوءتغذیه نیاز به مراقبتهای پیشگیری و بهداشت زنان و انگل در اطفال در این روستاها بسیار به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه روستای گاودانه که از چند سال پیش به دلیل استفاده از کابین آهنین برای عبور از رودخانه باعث شد تا بسیاری از اهالی انگشتان دست خود را از دست بدهند یکی دیگر از نقاط هدف بود که پزشکان در این منطقه حضور یافته و پس از بررسیهای لازم قرار شد تا 35 نفر از این افراد به ویژه کودکان از ابتدای سال آینده برای درمان به تهران اعزام شوند.

رافع گفت: هزینه هر یک از این افراد حداقل 10 میلیون تومان برآورد شده که توسط خیرین داوطلب هلا‌ل‌احمر تامین می‌شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر همچنین از راه‌اندازی 208 خانه داوطلب‌تخصصی در نقاط مختلف کشور خبر داد و گفت: خانه داوطلب روحانیون، پزشکان، اعضای هیئت علمی از جمله این خانه‌‌های داوطلب تخصصی است.

به گفته وی، در این ایام 3 هزار نفر از سالمندان در قالب طرح نیابت از خدمات جمعیت بهره‌مند شدند به طوری که داوطلبان هلال‌احمر در کارهایی مانند عیادت، تفریح و خرید در کنار سالمندان بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha