شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 105710

سلامت نیوز : محققان هشدار می دهند، تغییر دمای هوا به ویژه افزایش ناگهانی سرما خطر سکته را افزایش می دهد. نتایج بررسی های جدید نشان می دهد با تغییرات دما و افزایش رطوبت، احتمال مرگ بر اثر سکته افزایش پیدا می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ قرار گرفتن در معرض سرما، روی بدن تاثیرات متعددی می گذارد؛ افزایش فشار خون و انقباض رگ های خون به علت لخته شدن پلاکت ها از جمله این موارد است. عموم مردم تغییرات آب و هوا را با بروز سکته مرتبط نمی دانند اما نتایج بررسی ها نشان می دهد که وضعیت آب و هوا جزو عواملی است که با بروز سکته ارتباط دارد. محققان طی تحقیقات خود دریافتند که تغییرات روزانه دمای هوا و میزان بالای رطوبت با افزایش آمار بستری شدن بیمارانی که دچار سکته می شوند، ارتباط دارد.

همچنین با هر یک درجه فارنهایت افزایش دما، احتمال بستری شدن بر اثر سکته و مرگ حدود یک درصد کاهش می یابد. افرادی که در معرض خطر سکته قرار دارند، باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند. در گذشته نیز نتایج بررسی ها نشان می داد که دمای پایین تر به ویژه با افزایش فشار خون ارتباط دارد. فشار خون بالا، بزرگ ترین عامل خطر به حساب می آید بنابراین لازم است که مردم به طور منظم فشار خون خود را کنترل کنند. احتمال داده می شود که هوای سرد باعث انقباض رگ ها و غلیظ شدن خون  شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha