سلامت نیوز : معاون بهداشتی وزارت بهداشت از برگزاری برنامه بسیج نوروزی سال 1393 از اول اسفند 92 به منظور ضرورت تشدید نظارتهای بهداشتی بر اماکن عمومی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دكتر علی اكبر سیاری با اعلام این خبر گفت: برنامه بسیج نوروزی با توجه به نزدیكی فصل بهار و ایام تعطیلات نوروزی به منظور ضرورت تشدید نظارت های بهداشتی هدفمند بر فعالیت مراكز و اماكن عمومی خاص مانند مراكز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، مراكز اقامتی، تفریحی و گردشی و تاریخی اجرا می شود.

وی افزود: وزارت بهداشت به منظور حفظ سلامت مسافران نوروزی و پیشگیری از بروز اپیدمی های منتقله از آب و غذا برنامه بسیج سلامت نوروزی را برگزار می كند.

سیاری با بیان اینكه اجرای این برنامه طی ابلاغی به معاونت های بهداشتی سراسر كشور اعلام شده است، از دانشگاههای علوم پزشكی سراسر کشور خواست تا با استفاده حداكثری از توان كارشناسی و امكانات تحت مسئولیت خویش با حضور فعال بر اجرای این طرح و همچنین هماهنگ بودن این برنامه در سراسر كشور نظارت كامل داشته و كلیه كارشناسان بهداشت محیط نسبت به تهیه و تدوین برنامه عملیاتی و اجرای برنامه طبق دستورالعمل اقدام نمایند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت موضوع سلامت و رسالت سنگین وزارت بهداشت جهت نظارت بر اماكن عمومی اضافه كرد: انتظار می رود هم نسبت به پوشش نظارت بر مراكز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماكن حساس و همچنین پوشش نظارتی بر اماكن اقامتی و اماكن بین راهی اقدام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha