سلامت نیوز : رئیس انجمن بیماری‌های دهان گفت: آفت به صورت زخم در دهان ایجاد می‌شود و عوامل ژنتیکی، آلرژی غذایی، و کمبود آهن و ویتامین B12 زمینه‌ساز بروز این بیماری هستند.

مهناز صاحب‌جمعی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به پرسش شهروندان در مشاوره سلامت در مورد بیماری شایع آفت دهان اظهار داشت: آفت یک بیماری است که جزو بیماریهای خودایمنی محسوب می‌شود که علت آن نامشخص است.

رئیس انجمن بیماری‌های دهان گفت: فاکتورهای مختلفی زمینه را برای بروز آفت مستعد می‌سازد از جمله زمینه ژنتیکی، آلرژی غذایی و اسپره.

وی ادامه داد: کمبود بعضی از مواد در بدن انسان نیز فرد را مستعد ابتلا به بیماری آفت می‌کند؛ آهن و ویتامین B12 از این جمله است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: آفت به صورت زخم در دهان ایجاد می‌شود و از خصوصیت بارز این زخم دردناک بودن آن است. این بیماری می‌تواند برای افرادی که مرتب در حال صحبت کردن هستند مثل گوینده‌ها و معلمان ناراحت‌کننده باشد چرا که نوعی ناتوانی را در آنان ایجاد می‌کند.

عضو شورای عالی انجمن دندانپزشکان ادامه داد: این زخم بین یک تا دو هفته زمان می‌برد تا خوب شود و از ویژگی‌های آفت، آن است که می‌تواند در افراد مختلف سالی چند بار به وجود بیاید.

رئیس انجمن بیماری‌های دهان تصریح کرد: این بیماری خود به خود خوب می‌شود اما چون دردناک است افراد مجبورند به دنبال درمان بروند و در طی درمان دارویی عوامل مستعد کننده بیماری به تدریج از بین می‌رود؛ البته درمان دارویی این بیماری، این مزیت را دارد که مدت زمان ابتلا را کمتر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha