سلامت نیوز : استاد بیماری‌های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: 60 درصد مشکلات مغز و اعصاب مربوط به سکته مغزی است و پس از آن بیماری‌های ام اس، تومورهای مغزی و غیره قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر اکبر حمزه‌ای‌ مقدم صبح امروز در نشست همایش بین‌المللی نورولوژی که در استان کرمان برگزار می‌شود، اظهار کرد: قبل از انقلاب رشته نورولوژی در استان کرمان وجود نداشت اما خوشبختانه در سال 62 توانستیم با ورود در این رشته زمینه تجهیزات آن را در کرمان فراهم آوریم.

حمزه ای‌مقدم افزود: خوشبختانه هم اکنون بیش از 80 درصد کار تشخیصی بیماری‌های مغز و اعصاب در استان کرمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همواره درصدد ارتقاء کیفیت نورولوژی بوده و هستیم، تصریح کرد: برگزاری نخستین همایش بین المللی نورولوژی در کرمان نیز به منظور بررسی چالش‌های بالینی بیماری‌های مغز و اعصاب برگزار می‌شود که امیدواریم نتایج خوبی دربر داشته باشد.

این استاد بیماری‌های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: در این رابطه از متخصصین کشورهای فرانسه، آلمان، انگلیس و ترکیه دعوت به شرکت در این همایش شده است.

وی گفت: بخشی از علل بیماری‌های مغز و اعصاب مربوط به بیماری‌های داخلی و بخش دیگر آن مربوط به مغز و اعصاب است.

استاد گروه نورولوژی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: 60 درصد مشکلات مغز و اعصاب مربوط به سکته مغزی است که شایع ترین مورد بوده و بعد از آن بیماری ام اس، تومورهای مغزی و... قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha