شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 105726

سلامت نیوز : یک کارشناس بیماری‌های ویروسی مرکز بهداشت شهرستان ایلام، بهترین راهکار جلوگیری از ابتلا به ویروس هاری را شستشوی زخم حیوان گزیدگی با آب گرم و صابون به مدت 15 دقیقه عنوان کرد.

شهرام شاهمرادیان در گفت‌وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: شخص گزیده شده توسط حیوانات مبتلا به ویروس هاری باید سریعاً به مراکز بهداشتی درمانی جهت واکسیناسیون مراجعه کند.

وی با تاکید بر اینکه فرد گزیده شده توسط حیوان فوراً باید به مراکز درمانی مراجعه کند، افزود: اکثر افرادی که در اثر ویروس هاری فوت کرده‌اند، کسانی بودند که به علت عدم آگاهی و سهل انگاری بعد از گزش توسط حیوانات به مراکز بهداشت مراجعه نکرده‌اند.

شاهمرادیان ادامه داد: خودداری از نگهداری سگ و گربه در منزل، جلوگیری از نزدیک شدن کودکان به سگ‌ها و از بین بردن سگ‌های ولگرد در کنترل این بیماری نقش مهمی دارد.

کارشناس بیماری‌ مرکز بهداشت شهرستان ایلام با اشاره به اینکه بهترین راهکار جلوگیری از ابتلا به ویروس هاری که توسط گزش حیوانات به وجود می‌آید شستشوی زخم با آب گرم و صابون به مدت 15 دقیقه است، اضافه کرد:عدم بخیه زخم حیوان گزیده، قطع کامل قسمت‌های له شده، ضدعفونی با الکل 70 درجه و بتادین، تزریق سرم و واکسن ضدهاری از دیگر اقدامات درمان افراد حیوان گزیده عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha