سلامت نیوز : سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) از حقوقدانان تقاضا کرد که برای رفع مشکلات و آسیبهای اجتماعی مردم جامعه راهکار ارائه دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ حسین انواری در دومین همایش حقوقی کمیته امداد که روز شنبه برگزار شد افزود: هر حکم قضایی که صادر می شود آثارش در کمیته امداد ظاهر می شود بطوریکه با زندانی شدن افراد آسیبهای اجتماعی گریبان خانواده هایشان را می گیرد و همین موضوع باعث می شود که کار کمیته امداد سخت تر شود.

وی گفت: بنابراین پیشنهاد می شود قضات و حقوقدانان قبل از صدور حکم تمام جوانب را بسنجند تا خانواده ها و فرزندان دچار مشکل و آسیب و همچنین گرفتار انگ اجتماع نشوند.

سرپرست کمیته امداد به آسیبهای اجتماعی کرج اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از خانواده هایی که سرپرست خانواده شان زندانی است به کرج کوچ کرده اند و همین باعث شده به آسیبهای اجتماعی مانند مواد مخدر، اعتیاد و... دامن زده شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود سه میلیون زن سرپرست خانوار در کشور زندگی می کنند، گفت: یک میلیون و 50 هزار زن تحت پوشش این نهاد بوده و به آنان خدمات ارائه می شود اما 400 هزار فرزند این افراد نیاز به امنیت روانی، روحی، معیشتی و اقتصادی دارند که تامین این موراد فقط از عهده کمیته امداد بر نمی آید و به همکاری نهادهای دیگر نیاز است.

انواری در مورد زنان مطلقه نیز گفت: در حال حاضر سکوتی در مورد ازدواج مجدد درکشور حاکم است که نمی توانیم در این خصوص اقدامات زیادی انجام دهیم در صورتیکه با ازدواج مجدد بخش زیادی از مشکلات این افراد برطرف می شود.

وی با اشاره به اینکه ازدواج مجدد باید در جامعه باب شود، گفت: در حال حاضر برخی از جوانان بخص تحصیل کرده ها با هم زندگی می کنند و همخانه هستند بدون اینکه ازدواج کرده باشند و از سوی دیگر پولها را خرج عفاف و حجاب می کنیم اما ریشه ها را رها کرده ایم و فقط پماد روی زخم می مالیم و ما در کمیته امداد مرحم گذاری بر روی زخمها انجام می دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha