سلامت نیوز :  الگوی ایرانی ادغام بهداشت حرفه ای در شبکه مراقبت های اولیه بهداشتی جهانی شده و سند آن در ایران برای تمام جهان تنظیم خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز ؛ دکتر رضا عزتیان با اشاره به برگزاری کنفرانسی بین المللی در همین زمینه در ایران که در نهایت منجر به تنظیم سند ادغام بهداشت حرفه ای در مراقبت های اولیه بهداشتی خواهد شد، گفت: برعکس آنچه در دنیا تصور می شود این ادغام هزینه زیادی برای کشورها در بر ندارد و دفتر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی با مشاهده پیشرفت های ایران در این زمینه خواستار برگزاری این کنفرانس برای ارائه الگوی ایران به جهانیان در این زمینه شده است.

وی اهمیت برگزاری این کنفرانس را تنظیم، تصویب و ابلاغ سند ادغام برنامه های بهداشت حرفه ای در شبکه خدمات اولیه مراقبت های بهداشتی دانست که در کنفرانس ایران تنظیم خواهد شد و اظهار داشت: این کنفرانس در تاریخ 8 تا 10 اردیبهشت ماه سال 93 در دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار می شود.

دکتر عزتیان گفت: سازمان بهداشت جهانی در دو سال گذشته با مطالعه گزارش خانه های کارگری ایران به این نتیجه رسید که الگوی بهداشت حرفه ای در ایران قابل ارائه به منطقه و حتی جهان است.

وی افزود: برای همین مدیران این سازمان درخواست برگزاری کنفرانسی برای ارائه دستاوردهای ایران در این زمینه کردند تا الگوی پوشش بهداشت حرفه ای در ایران در سطح بین المللی اشاعه یابد.

رییس اداه خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص ادامه داد: در همین زمینه دکتر ایوانف به عنوان بالاترین مقام سازمان بهداشت جهانی در زمینه بهداشت حرفه ای وارد ایران شد و ضمن بازدید از اقدامات ایران جلساتی در خصوص چگونگی برگزاری این کنفرانس با مسئولان و مدیران معاونت بهداشت وزارت بهداشت برگزار کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha