سلامت نیوز : فروش و دلالی دارو خارج از داروخانه‌ها از معضلاتی است که در شهرستان رودبار وجود داشته و باید مسئولان در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سال‌ها است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به فروش دارو در خارج از داروخانه‌ها هشدار داده است، اما هنوز فروش و دلالی دارو وجود دارد که شهرستان رودبار نیز از این معضل مبرا نیست.

این وزارتخانه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که طبق قوانین و مقررات کشور فروش هرگونه دارو حتی اقلام دارای مجوز ورود و یا تولیدات از وزارت بهداشت خارج از داروخانه جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

در این راستا دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور موظف شدند در بازرسی‌های ادواری از داروخانه‌ها، موارد تخلف را بررسی و مدنظر قرار دهند.

روزی در یکی از مغازه‌های شهرستان رودبار مشغول خرید بودم که شخصی به ظاهر معتاد از فروشنده درخواست قرص متادون کرد و مغازه‌دار هم بدون هیچ ترس و دلهره‌ای یک بسته قرص متادون را با قیمت 15 هزار تومان به او فروخت.

به چند مغازه دیگر هم سر زدم و متوجه شدم که فقط آن مغازه‌دار نیست که این نوع فروش دارو را انجام می‌دهد، بلکه مغازه‌داران و دست‌فروشان دیگر هم بودند که انواع داروهایی که داروخانه بدون نسخه پزشک نمی‌دهد و داروهایی مانند متادون که حتی با نسخه پزشک هم تمام داروخانه‌ها آن را در اختیار ندارند و در اختیار داروخانه‌های خاص و درمانگاه‌‌های ترک اعتیاد است را با قیمت گزاف به فروش می‌رسانند.

حسین صداقت‌نیا رئیس مرکز بهداشت شهرستان رودبار در این راستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: فروش هر دارویی خارج از داروخانه ممنوع است و عرضه تمام داروها از طریق داروخانه‌ها و با حضور مسئول فنی داروخانه جنبه قانونی دارد.

وی تصریح کرد: فروش این داروها که بیشتر آنها هم اعتیادآور هستند، سود زیادی نصیب فروشندگان می‌کند و شایسته است در این راستا اقدام لازم در زمینه جلوگیری از فروش داروها انجام شود.

روح‌الله کافی‌زاده مسئول واحد بهداشت و محیط حرفه‌ای شبکه بهداشت شهرستان رودبار در این راستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به تعدد بازدیدهای انجام شده در شهر رودبار و بخش‌های مرکزی و جازموریان در بازدیدهای ساعات غیر اداری در قالب طرح تشدید بازرسی موارد فروش اقلام دارویی را مشاهده نکرده‌ایم، اما آمادگی شکایات مردمی در این زمینه و همکاری لازم با ارگان‌های مرتبط را داریم.

رفع این مشکلات اساسی که زمینه بروز بسیاری از معضلات اجتماعی و جرائم را فراهم می‌کند، آن‌قدر اهمیت دارد که مسئولان هر منطقه باید اهمیت بیشتری برای کنترل آن بدهند تا هر روز شاهد افزایش جرم‌های خرد نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha