سلامت نیوز : رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: شیوه قدیم تولید واکسن ب ث ژ و intravesicular BCG در کشور مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و دارو نبود به همین علت شیوه جدید در سایت جدید جایگزین شد اما در این تغییرات مدتی با کمبود مواجه شدیم که تا خرداد سال آینده برطرف می‌شود.

مصطفی قانعی در گفت و گو با فارس توقف تولید واکسن ب ث ژ و داروی intravesicular BCG که در درمان تومور مثانه کاربرد دارد را در کشور تکذیب کرد و گفت: شایعاتی که در مورد توقف تولید این محصول وجود دارد کذب است اما مسئله‌ای که وحود دارد این است که شیوه قدیمی تولید این اقلام مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و دارو نبود و لازم بود که شیوه تولید این محصولات نوسازی شود.

وی گفت: حدود 6 ماه پیش سایت جدیدی برای تولید این اقلام در کشور در انستیتو پاستور ایران ایجاد شد اما همزمان با این تغییرات،برای جا به جایی حدود 4 ماه تولید این  دارو در کشور متوقف شد که عامل کمبود آن در کشور شد اما اکنون مجدداً تولید این محصولات آغاز شده است. تا خرداد سال 93 تمام نیاز کشور بر طرف می شود و دیگر کمبودی نخواهیم داشت.

رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد:‌ با توجه به اینکه توان تولید واکسن سل در کشور ما بیش از نیاز کشور است، از بخشی از این توان برای تولید داروی کمکی  intravesicular BCG استفاده می شود در واقع با تغلیض 60 دوز از واکسن تک دوزی سل می‌توانیم داروی کمکی intravesicular BCG را تولید کنیم که برای درمان تومور مثانه کاربرد دارد.

وی گفت:‌ در واقع این داروی با ارتقای سیستم ایمنی بدن افراد مبتلا به تومور سرطان مثانه، به بهبود و درمان آنها کمک می‌کند.

قانعی افزود: از سال گذشته این دارو در کشور دچار کمبود شد و مردم دچار مشکل شدند اما اکنون این دارو در حال تولید است و به تدریج وارد بازار می شود. نیاز کشور که حدود 180 هزار ویال است سال آینده کاملاً در انستیتو پاستور ایران تأمین می شود و از خرداد 93 دیگر هیچ کمبودی در مورد این دارو نخواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha