شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰
کد خبر: 105750

سلامت نیوز : دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: نوزادی که شیر مادر می‌خورد حالت خوشی دارد، زرنگ، خوش خلق و خندان است و خوابش خوب است.

مرضیه قرائتی در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره اندازه شیر و غذا دادن به اطفال، اظهار داشت: در هفته‌های اول تولد نوزاد هر چند مرتبه و هر مقدار که می‌خواهد، می‌تواند شیر بخورد به دلیل اینکه هنوز عادت به مکیدن نکرده است کم شیر خواهد خورد.

به گفته وی نوزاد در طول 24 ساعت در فاصله‌های شیر دادن می‌خوابد و چندین دفعه اجابت مزاج دارد سپس بعد از آن در صورت نیاز دفعات شیردادن‌ها را باید زیاد کرد اما اگر زیاد شیر خورده باشد و بخواهند کمتر به او شیر بدهند باید کودک را در هوای خوب به تفریح ببرند تا کمتر تقاضای شیر کند.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران عنوان کرد: می‌توان دفعات شیر دادن به نوزاد را بیشتر کرد و زمان شیر دادن باید منظم باشد که منظم کردن و تعیین دفعات شیر دادن برای سلامتی نوزاد لازم است.

قرائتی افزود: هضم نوزاد باید خوب باشد و اگر شیر را به خوبی هضم نمی‌کند بر حسب آن شیر دادن کم و منظم شود همچنین منظم کردن شیردهی فایده دیگر دارد اینکه طفل و مادر در شب زمان راحتی دارند و کودک از روی رغبت شب‌ها شیر می‌خورد.

وی ادامه داد: وقتی که سن نوزاد بالاتر رود، در هر بار شیر دادن بیشتر شیر می‌خورد که  باید دفعات آن را کم کرد به طوری که 3 الی 4 مرتبه در روز و یک الی دومرتبه در شب بیشتر شیر نخورد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: این تغذیه طفل خوب است بنابراین حالت خوشی دارد، زرنگ، خوش خلق و خندان است و خوابش خوب است، اما وقتی که به عکس آن است، باید شیر را کم کرد و فهمید که عامل بدی تغذیه مادر چیست و آن را رفع کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha